Alleen Writer installeren / opstarten MacBook

Hallo, ik werk al een tijdje tot tevredenheid met Libre Office Writer in Ubuntu 16.04. Er is daarbij de mogelijkheid om alleen Writer als icoon op het bureaublad te zetten waardoor niet de hele Suite opgestart hoeft te worden. Ik probeer hetzelfde voor elkaar te krijgen op een MacBook maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik moet de hele suite opstarten (kost relatief veel tijd) en in het menu kan ik dan Writer kiezen. Is er een mogelijkheid om net als bij Ubuntu ook alleen Writer op te starten?

Ik ben niet op de hoogte van installatie mogelijkheden en -instellingen op de Mac…

Wel kan ik wat over het laden/starten van LibreOffice te vertellen.

Als je LibreOffice zo start, zodat je het startvenster krijgt, moeten daarna nog de modules die nodig zijn voor de documenten die je bewerkt, worden geladen.

Dus als je ‘alleen’ Writer start, is ook de code actief die nodig is voor het startvenster. ‘Alleen’ Writer starten is dus niet sneller.

Dank je wel voor het meedenken, Cornouws!! Ik denk dat ik het maar zo moet laten! Groeten, Nased.

dank voor je reactie - als er details zijn, of andere min of meer gerelateerde zaken, stel gerust een nieuwe vraag! Met groet - Cor

Ik weet ook niet veel van MAC, maar misschien kan je het volgende proberen.
Ga naar de systeemmap waar LibreOffice geïnstalleerd is.
Ga dan naar de map LibreOffice 5 - Program en zoek het bestand swriter.exe.
Maak een snelkoppeling naar dit bestand en zet dit op je bureaublad.
Misschien helpt dat.

Suc6, Kees

Dank je wel voor je reactie, Kees538! Ik ga even kijken of dit werkt. Groeten, NASED