Bestand delen tussen macOS en Windows

Hoi

Ik werk aan een LibreOffice Writer document dat ik bewerk dan eens op macOS en dan eens op Windows met exact dezelfde versie van LibreOffice. Dus ik sla het bestand op in macOS en open het dan in Windows. (en omgekeerd)

Is dit een veilige manier van werken of kan ik op deze manier problemen krijgen door het gebruiken van de macOS / Windows versie van LibreOffice op hetzelfde bestand?

Lisa

Hoi Lisa,

In principe is dit altijd veilig om een bestand op verschillende besturingssystemen te openen in hetzelfde programma. Het besturingssysteem heeft nauwelijks invloed op de functionaliteit van de applicaties, het is vooral de gebruikersinterface die op een andere manier wordt gebouwd op verschillende besturingssystemen. LibreOffice gebruikt hetzelfde logica om documenten te openen en te bewaren op alle ondersteunde besturingssystemen, dus ik verwacht geen problemen met de compatibiliteit.

Het is wel belangrijk om .odt (ODF Text Document) formaat te gebruiken zodat alle opmaak van LibreOffice Writer correct wordt bewaard.

Groeten,
Mike