In een sheet heb ik een aantal kolommen en rijen met bedragen. De kolommen worden opgeteld en het resultaat staat bovenaan de kolom. De rijen worden ook opgeteld en het resultaat staat links van de rij. Het sheet wordt elk jaar gekopieerd waarna in het nieuwe sheet de bedragen voor het nieuwe jaar worden aangepast. Dit sheet is oorspronkelijk gebouwd in MS Excel en is vlekkeloos overgenomen in LibreOffice Calc.
Nu is één rij en één kolom blauw omlijnd en er staat en blauwe pijl die vanuit de blauw omlijnde reeks naar de cel met het resultaat wijst. Als ik de muisaanwijzer op de blauwe pijl zet, wijzigt de muisaanwijzer in een rondje met daarin een pijltje dat naar boven wijst. Buiten het rondje staat een dun vertikaal streepje aan de boven- en onderkant. Het lukt me niet om de twee schermafbeeldingen van de pijlen mee te sturen, maar mijn omschrijving lijkt me al voldoende.
Ik kan verder niets doen aan of met de blauwe pijl en zie nergens een aanwijzing wat dit zou betekenen. Ook in de help kan ik niets vinden. Klikken met de muisknoppen, of draaien aan het scroll-wieltje levert allemaal geen reactie op.
Ook snap ik niet waarom slechts bij één kolom en bij één rij – beide schijnbaar willekeurig geselecteerd – deze omranding en pijl verschijnt.
Wie kan me helpen dit raadsel op te lossen?