Cellen doorlopen met de pijltjestoesten

Als ik met de pijltjestoetsen van het toetsenbord naar een andere cel wil gaan, dan verschuift het totale scherm, maar de huidige cel blijft geselecteerd. Met welke instelling kan ik dit aanpassen?

MvrGR
Hans Inkenhaag

Het zou kunnen dat deze pijltjes toetsen voor een ander doel geprogrammeerd zijn. Voorlopig ga ik er vanuit dat je waarschijnlijk in een printvoorbeeld, afdrukvoorbeeld, staat. Je kunt proberen het printvoorbeeld te sluiten. Het eenvoudigst gaat dat door op de Esc toets te drukken. De Esc toets is in de linker bovenhoek van je toetsenbord.

Heb je Scroll Lock ingeschakeld?

1 Like

Dat is het niet, Ik kan met de pijltjestoetsen gewoon overal gebruiken, behalve in deze situatie. Ik heb ook een ander sheet geprobeerd, maar daar hetzelfde probleem. Het lijkt of de pijltje toetsen de scrollbalkem aansturen, maar heb geen idee hoe ik dat kan aanpassen.

Feitelijk heb ik geen idee over wat het probleem kan zijn. Ik lees wel de laatste tijd dat er wat schoonheidsfoutjes zijn bij de nieuwste LibreOffice versie. Vaak wordt dit goed opgelost met het vernieuwen van het gebruikerprofiel. Klik op de link en lees de instructies.

Heb je al geprobeerd je gebruikersprofiel te resetten zoals RPG heeft voorgesteld. Vaak komen daar dit soort problemen vandaan.

Probleem opgelost. De ScrollLock toets is de boosdoener. Blijkbaar staat je deze in Libreoffice standaard aan. Als ik deze uitzet is het probleem opgelost.

Dank PKG voor de tip

Dank voor alle hulp