Beste Lezer,
Ik wil graag een code vastleggen aan getal.
Ik weet dat dit mogelijk is zoals a=2 en b=3 dan zou a+b 5 opleveren.
Maar ik kan die funtie niet vinden in office calc.
Wie kan mij helpen?
Misschien begrijp ik je vraag niet goed hoor, maar een functie als dit is heel simpel.
Een functie begin je altijd met het =-teken. In dit geval dus =a+b
Ik bedoel; Ik heb twee formules die allebei een ander resultaat geven. Deze resultaten verschillen naar gelang ik de formule toepas. Nu wil ik het resultaat van de twee uitkomsten met elkaar optellen. Dat kan idd zoals je zegt =a+b. Maar dan moet ik dat steeds na elke keer apart doen. Volgens mij is er een functie waarin je bijv. A1=route1 en B2=vandaag. Zodat ik één formule maak die luid =route1+vandaag.
Dan zou het resultaat zijn de optel van de twee uitkomsten van de aparte formules.
Ik hoop dat ik het goed uitleg.
Zo te zien heb je het al door :-0
Het hangt onder meer van de soort gegevens af die je wilt optellen.
Tekst is anders dan getallen.
Voor jouw voorbeeldje:
Vul in A1 in 3 en in B1 2
A1=3 en B1=2 dan wordt de formule voor de som in C1: =A1+B1 of =SOM(A1:B1)
En zo kun je eindeloos doorgaan.
Je kunt de formule doortrekken naar beneden en dan wijzigt de formule naar de cellen die ervoor staan (A2 B2; A3 B3 enz enz.)
Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt bereiken en welke cellen je bij elkaar wilt optellen.
Als dus jouw uitslag van formule1 in cel V4 staat en die van formule 2 in BC2345
dan wordt de optelling in cel C1: =C4+BC2345
Na veel zoeken weer gevonden wat ik bedoel;
Onder naamvak kan je een bereik selecteren.
Daar kies je dus een cel met inhoud.
Die geef je een naam en dan kan je door je hele bestand die waardes aanroepen. En in een berekening zetten. Sorry voor mijn onduidelijke vraag.