Dark theme on menu's and alike: how to reset to light theme?

Since the latest upgrade/update to 7.5.0 I now have a ‘dark’ theme, i.e. all menu’s and workbars etc are dark with light texts, while the rest is 'normal. See also here: https://1drv.ms/u/s!Avufc-5y_cJTgohaznDKyfy_-JmoOA
I’ve tried various options, but was unable to get a ‘light’ menu. Any idea how to get that back?

Je hebt dit al eerder gemeld en toen was het plotseling opgelost. Ik denk dat je het beste je gebruikersprofiel eens kunt resetten. Ga daarvoor naar Help > Opnieuw opstarten in veilige modus. Kies daar voor Fabrieksinstellingen herstellen en Gehele profiel herstellen. Let wel, dat je dan eigen specifieke instellingen kwijt bent.

Hallo Kees, dat was een ander probleem. Dat ging erom dat de menu’s ineens in een soort donkere modus stonden. Het programma afsluiten en opnieuw opstarten was dan de enige manier. Het huidige probleem is dat alles nu in een sort dark modus staat, behalve het gebied waar je de input moet doen. Ik heb jouw suggestie betreffende terug naar fabrieksinstellingen gedaan en voila dit is het resultaat: Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.. Wel even naar de tweede afbeelding gaan.

Nee. Fabrieksinstellingen zijn van LibreOffice, ongeacht het besturingssysteem. (ik zie maar 1 afbeelding)

recht boven staat een button om naar 2de item te gaan. Probeer anders deze link: https://onedrive.live.com/?authkey=!AM5wysn8v_iZqDg&cid=53C2FD72EE739FFB&id=53C2FD72EE739FFB!33883&parId=53C2FD72EE739FFB!33881&o=OneUp

Helaas geeft de nieuwe link geen afbeelding en bij de eerste zie ik geen button rechtsboven. Maar heeft het geholpen of niet? Kijk anders ook even bij Extra > Opties en dan naar het blad Persoonlijke voorkeur of dit op Standaard staat.

oops, verkeerde rechten gegeven. Zou nu moeten werken. Heb er nog een afbeelding bijgezet. Heeft het iets te maken met een Windows 10 instelling?

heb het gevonden. Het is een instelling van mijn windows. Achtergrond staat op donker maar dan ook voor alle apps. Die heb ik losgekoppeld, dus nu gaat het wel goed.Was dus geen Libreoffice setting.

Zat ik ook nog aan te denken. Windows heeft ook thema’s. Goed dat het is opgelost.