Database corruption

Ik werk met base en ben nu al 5x opnieuw met een dbase moeten herbeginnen. Bij het minste of geringste is er corruptie. De foutmeldingen tijdens het werken met de dbase zijn nietzeggend en voor ontwikkelaars. Kennelijk moet je na iedere record entry de dbase opslaan onder een andere naam, dan kan je daar op terugvallen.

Iemand die een oplossing heeft?

Welk OS gebruikt u? Is een laastste versie van Java geinstalleerd? Zijn er vaste momenten te benoemen wanneer de foutmeldingen verschijnen?

W10 met de laatste JRE versie die ik kon vinden bij Oracle. Vaste momenten? Of het al reproduceerbaar is? Nee, maar ik heb het gevoel dat er iets vreemds kan gebeuren wanneer ik records delete, wijzig of toevoeg (normale edit operatie voor een DB. Verschijnsel: plotselinge toename van HD aktiviteit terwijl LO vastloopt. Na 20 minuten heb ik dan het proces afgebroken

Ik heb exact dezelfde verschijnselen. Hoog HD verkeer na modificaties in de DB en het programma crasht.Na iedere herstart meten de files “gerapareerd” worden

Zelfde fout heb ik ook! LO.5.1 Ubuntu 16.04
Dick
Tussentijds upgraded naar LO5.4.1.2 , maar dat helpt ook niet…

Ik zie geen actuele bugmeldingen van het probleem
https://bugs.documentfoundation.org/buglist.cgi?component=Base&f1=short_desc&f2=short_desc&j_top=OR&list_id=698096&op_sys=Windows%20(All)&product=LibreOffice&query_format=advanced&short_desc=corrupt&short_desc_type=allwordssubstr

Staat de database lokaal?

Mogelijk ook iets met het gebruikersprofiel?
https://wiki.documentfoundation.org/UserProfile/nl

Misschien is het probleem allang verholpen, maar ik zag de vraag nu.
Ik had hetzelfde probleem met een embedded database (alles tezamen gezipt) met daarin foto’s. Vreselijk onwerkbaar!
Zonder de foto’s geen probleem. Maar ik wilde toch de foto’s er in hebben.
Dus heb ik de embedded database omgezet naar eentje met de bestanden niet tezamen gebracht.
Probleem opgelost! Het is helaas zo lang geleden dat het opnieuw opzoeken hoe ook weer dat te doen is me nu teveel tijd kost. Maar wellicht kan iemand anders dat aanvullen…