Ik heb een tabel met data die ik gebruiken wil in een draaitabel. Omdat in de tabel met data regelmatig rijen toegevoegd worden wil ik de draaitabel koppelen aan een dynamisch bereik.
Daartoe heb ik in Calc via Blad → Benoemde bereiken en expressies → Definiëren een benoemd bereik gedefinieerd met de volgende formule: VERSCHUIVING($Verbruik.$A$1;0;0;AANTALARG($Verbruik.$A:$A);6) en de naam “tbl_Verbruik”.
Vervolgens heb ik via Gegevens → Draaitabel – Invoegen of bewerken een draaitabel ingevoegd en daarbij het benoemde bereik “tbl_Verbruik” als bron opgegeven. Na klikken op OK verschijnt dan een scherm waarin de indeling van de draaitabel bepaald kan worden. ECHTER: bij mij verschijnt alleen in het vak “Kolomvelden” het woord “Gegevens” en verder is het hel;e indelingsscherm leeg. Er gaat dus iets verkeerd bij het koppelen van het benoemde bereik aan de draaitabel, maar ik kan niet ontdekken wat er fout gaat.
Het benoemde bereik zelf werkt wel: de formule =UNIEK(tbl_Verbruik) geeft keurig de gegevens uit het benoemde bereik weer.
Wie o wie weet wat er fout gaat??