Een aanpassing in een bestaande macro

Ik heb een macro gevonden die ik kan gebruiken in LO Calc. Op de plaats waar de knipperende cursor staat (in een cel) verschijnt de huidige datum + 15 dagen. Werkt perfect.
Nu wil ik deze macro gebruiken in een LO Base document. Daarin zijn geen cellen waardoor de uitkomst willekeurig in de hoek komt te staan waar géén knipperende cursor staat. Die moet komen in een veld (Vervaldatum).
Ik ben aan het experimenteren geweest maar kom er niet uit.
Iemand die mij hierbij kan helpen?

Sub InsertVandaagPlus15
Dim oDoc As Object, oViewCursor As Object, d As Date, s As String
oDoc = ThisComponent
oViewCursor = oDoc.CurrentController.getViewCursor()
d = DateAdd(“d”, 15, Date) ’ vandaag + 15 dagen
s = Format(d, “dd-mm-yyyy”)
oDoc.Text.insertString(oViewCursor, s, False)
End Sub

Meestal is een formulier in base gekoppeld aan een tabel of query. Door een query te maken (voor firebird database)
select FIRST 1 current_date,dateadd( DAY,9, current_date) as “LATER” from “tabel-xyz”
ontstaat een query met 1 regel. Wel het SQL icoon aanvinken op een van de werkbalken.
Door een formulier te maken die gekoppeld is aan de query en in het formulier een datum veld in te voegen met als gegevensveld de kolom “LATER”, zie je die datum op het formulier. Het kan dus allemaal zonder macro

Beter is aan te geven wat je hebt gemaakt, wat je wilt en waarom je dat wilt. Dan is gerichter hulp te geven. Er is nu geen context gegeven. Base is nogal ingewikkeld voor alleen deze taak.

Dat Base ingewikkeld is heb ik ervaren als leek. Ik ben ruimschoots gepensioneerd en had tijd genoeg om een (gratis) factuurprogramma voor mijn zoon te maken.
Ik heb aan de hand van uitgebreide tutorials op Youtube (MichaelsTechTutorials) een invoice programma gemaakt.
Uit een eerder poging dit via Calc te doen hield ik de macro over en dacht deze te kunnen gebruiken. Niet dus?
Ik heb een tabel waarin ik de gegevens invoer en daarin een veld “Vervaldaum” (via een query) aangemaakt. Dus misschien kan ik de macro toch gebruiken met wat hulp

We hebben een formulier nodig om deze gegevens in te voeren.
En om je datastructuur te kennen.
[We need a form to enter this data.
And to know your data structure.]

Bedankt voor het reageren. Ik zie er verder van af. Het was maar een probeersel.