Beste iedereen,
ik weet niet of dit de juiste plaats is om onderstaande aan te kaarten, maar als dat niet zo is, kunt u mij dan zeggen waar ik wel hulp kan vinden? Bij voorbaat dank!
Wellicht ten overvloede: ik ben ten einde raad: ik kan geen enkel document meer gebruiken. Sinds mijn overstap van MS-office naar LO zijn inmiddels al mijn bestanden (vele honderden…) in odt-formaat.
Probleem omschrijving
Sinds ik de laatste versie van LO heb geïnstalleerd, heb ik een ernstig probleem met al mijn documenten:
zo vlug ik ergens in een document klik, verschuift de text op een chaotische manier: stukken van woorden vallen weg, hele lappen tekst verschuiven geheel of gedeeltelijk over elkaar heen, en er ontstaan op willekeurige plaatsen lege vlakken. Ook kan ik niet meer scrollen.
Als ik met de chaos in beeld het document opsla, sluit, en daarna opnieuw open, ziet het document er normaal uit en is er niets raars te zien…
Schermafbeeldingen tonen ook niets van het chaotische beeld (dat spoorslags verdwijnt op het moment dat ik de cmd-toets gebruik).
Betreft: LibreOffice_7.6.4_MacOS_x86-64
(ik heb ook de ‘vorige versie’ nog gedownload. Helaas vertoont ook die dezelfde kuren, terwijl ik eerder nergens last van had)
Besturingssysteem: macOS Catalina Versie 10.15.7
Bij voorbaat dank voor uw hulp!