Factuur in writer

Dag, ik heb de ledenadministratie van onze vereniging overgenomen en ben deze nu aan het automatiseren, was teveel handwerk.
Leden bestand staat in een xls, daarvan heb ik een csv gemaakt en daarvan weer een odb voor de ledenkaarten.
Voor de facturen heb ik een writer sjabloon, nu wil ik de velden uit het csv bestand inlezen maar heb zo geen idee hoe.
Kan iemand mij daarbij op weg helpen?
Al vanalles gezocht en bekeken maar niet het juiste gevonden.
Groet,
Jan

Dit doe je met velden. Dit wordt beschreven in het hoofdstuk ‘Werken met velden’ ‘The Document Foundation Nextcloud en het hoofdstuk ’ Assistent Brief gebruiken’ The Document Foundation Nextcloud van de handleiding voor Writer.
Alle handleidingen zijn te vinden op Documentatie | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project

1 Like

Dag, klopt. Die velden heb ik en dat werkt op zich. Nu heb ik dus voor elk lid (HL, GL of JL) een aparte factuur, komt een beetje rommelig over.
Waar ik naar op zoek ben is de mogelijkheid om naast het hoofdlid(HL) ook een gezinslid(GL) en/of een jeugdlid(JL) op dezelfde factuur te krijgen, dat lukt me niet.
Ik betwijfel of dat kan met velden dus was ik aan het zoeken naar de mogelijkheid om de inhoud van de cellen te gebruiken.

Het lijkt me dat je dit het beste in Base met een rapport kan oplossen. Bron van het rapport is een query die Hoofdlid verbind met gezinslid(GL) en/of een jeugdlid(JL).
Het rapport wat je uit Base krijgt is in feite een Writer document.

Bekijk de basis handleiding Base eens… en met name het gedeelte over querys en rapporten.