Een Opendocument werkblad van 191.488 KB met 20 tabbladen, waaronder een aantal grote werkbladen met (heel) veel gegevens, een aantal grafieken en een paar kleine met slechts een beetje tekst.
Het opslaan duurde steeds langer zonder dat je zag dat er iets gebeurde. Vanwege de omvang van het werkblad begreep ik dat. Er waren geen aanwijzigen dat er iets mis zou zijn. Ik werk het blad dagelijks bij. Gisteren kwam bij het opslaan de mededeling dat er een probleem was en het document beschadigd was. Het was een grotere tekst dan ik normal gewend ben van foutmeldingen. Iets met invoer en uitvoer.
Het was spijtig dat de automatische backup ook al met deze beschadiging was opgeslagen. Ik had dus niets aan de backup van de vorige opslag.
Bij het openen vraagt het systeem of LibreOffice het moet repareren en als je bevestigt krijg je een scherm waarin UTF-8 als tekstimport staat geselecteerd., Ik accepteer alle instellingen en klik op OK, maar dan opent een werkblad met slechts één tabblad dat bovendien helemaal leeg is. Toch is het nog steeds een bestand van 191.488 KB.
Vragen:
-
Is er iemand die een trucje weet om de gegevens toch nog te redden, of is het een verloren zaak? De grafieken mogen verloren gaan, maar het zou fijn zijn als ik de gegevens terugkreeg.
-
Is dit te veel voor LibreOffice? Het zou dan prettig zijn als er een waarschuwing komt als het bestand te groot wordt.
Welke werkblad-tovenaar kan helpen?