Formaat voor mobiel in België

Wat is het formaat voor een mobiel telefoonnummer en voor het telefoonnummer in België
Het moet beginnen met het internationaal kenteken + gevolgd daar een invoerveld 32 dus drie tekens gsm herkenning bv 477 gevolgd door het nummer van 3 groepen van twee cijfers
vb +32 xxx xx xx xx de nul voor het zonenummer wordt bij internationaal formaat niet gebruikt.

Ik denk dat dit niet een topic is voor een LibreOffice forum. Maar je kunt gewoon even googelen. Hier vind je alle informatie daarover. telefoonnummers (notatie, schrijfwijze) - Vlaamse overheid

1 Like

Misschien heb ik de vraag verkeerd gesteld. Wat ik bedoel is hoe ik het invulformaat moet schrijven in een telefoon veld waarbij + er al staat en ik de andere cijfers kan aanvullen en het formaat is +xx xxx xx xx xx.

Jozef Bronselaer
ter verduidelijking geef ik een foto

Invoervenster: LLLLNNNLNNLNNLNN
Tekenmasker : +32 ___ __ __ __
Formaatcontrole : Ja

In een ander forum heb ik het een keer voor iets anders uitgelegd: [Opgelost] Omzetten naar hoofdletter (Toon onderwerp) • OpenOffice.org

In Algemeen wordt de eigenschappen van alle algemene eigenschappen van de bestuurselementen verklaard. Ik krijg het idee dat LibreOffice hier ook enige uibreidingen gemaakt heeft maar heb het niet bestudeert.