Foto invoegen in een vorm; foto past zich aan de vorm aan.

Op YouTube heb ik een instructiefilmpje gevonden tekst koppelen, die uitlegt hoe je eerst op een dia een foto invoegt; vervolgens wordt op deze foto dan een vorm getekend.
Vervolgens kun je er dan voor zorgen dat alles van de foto die buiten de vorm “steekt” wordt verwijderd, waarna de vorm - gevuld met de rest van de afbeelding - overblijft. Dit filmpje is opgenomen met versie 6.xxxx van Impress. Zelf werk ik met versie 6.4.xx van Impress, maar ik kom de desbetreffende opdracht niet tegen in het menu zodra ik op de foto klik met de rechtermuisknop, zoals op de bijgevoegde

.
Mijn vraag is dan ook: zitten deze opdrachten ergens anders of is het niet meer mogelijk om vormen met een foto te vullen?
Zou ik erg jammer vinden, want deze mogelijkheid zit ook in MS PowerPoint en ik vind dit een leuk detail.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
NoSky

Nadat ik de vraag had geplaatst, ben ik toch nog verder gegaan met uit te vinden waarom ik het probleem niet kon oplossen en uiteindelijk heb ik deze toch zelf gevonden, nl: door middel van Ctrl-A (dus zowel de vorm als de foto tegelijkertijd selecteren) en dan verschijnt wel - na op de rechter muisknop klikken - het menu waarop de benodigde opdracht staat om de foto in de vorm te krijgen.

Klopt: je moet zorgen dat je beiden selecteert. En dan kun je in het contextmenu vinden Vormen > Snijden (oid). Je kunt ook eerst één vorm klikken en dan met Ctrl+klikken de volgende toevoegen aan de selectie.

Misschien werkt dit.

Voeg een vorm toe.
Klik op de eigenschap Area.
Kies Bitmap.
Add/Import.
Style: kies Custom position/size of Stretched.

Als ik het probeer dan vult de vorm zich met de geuploade foto. Ik neem aan dat je dit zoekt.

Dank voor het antwoord. Bovenstaande suggestie heb ik inderdaad ook uitgeprobeerd, maar dan had ik precies dat gedeelte van de foto die ik niet wilde. In PowerPoint heb je de mogelijkheid om de foto net zo lang in de vorm te verschuiven, totdat je dat gedeelte van de foto hebt, dat je in de vorm wilt hebben.