Foutmelding bij opslaan van Impress

Hallo ik ben met een LibreOffice Impress bezig waarin ik 23 dia’s in heb waarvan een paar ook een video bevatten alsmede een weergave van een paar copieen van een gedeelte beeldscherm van een stamboom site.
Nu probeer ik al een gehele tijd om dit op te slaan maar ik krijg steeds het plaatje foutmelding met de volgende tekst 'Schrijffout Bestand kan niet opgeslagen worden
Alvast bedankt voor het antwoord
Mvg Kees

Je wilt waarschijnlijk nogal een groot bestand opslaan en het zou kunnen dat er geen vrije schijfruimte meer is. Dus kijk eerst of er voldoende schijfruimte is voor het bestand.
Een schrijffout wijst in het algemeen er op dat er iets niet goed gaat met het weg schrijven van een bestand.

Beste RPG bedankt voor je reactie Ik probeer dit op te slaan op een deze week gekochte harde schijf van 2 terrabyte, dus ik denk dat dat geen belemmering zal zijn

Ik denk dat een 2 TB niet zo gauw vol zal zijn en ik hoop ook dat er geen schrijffouten op zijn maar de opgegeven fout text kan ik ook niet vinden bij een zoek opdracht dus probeer ook de correcte foutmelding te geven dat geeft misschien wat meer idee wat we moeten denken. Het kan zijn dat anderen er zo een betekenis aan kunnen geven.

Het kan ook nog zijn dat je geen schrijfrechten hebt op de nieuwe drive.

Beste RPG, binnen LibreOffice zijn zoals je natuurlijk weet meerdere delen zoals writer, calc en deze gebruik ik veel voor b.v. mijn administratie en het bijhouden van mijn energiegebruik en daar gebruik ik verschillende harde schijven voor en heb daar nooit problemen met opslaan.
Alleen is het met dit deel Impress lijkt het ook net of het begrenst is tot maar 8 Dia’s met alleen teksten, daarna begint het probleem met opslaan.
De 2 Terrabyte HD is in de verkenner bijna niet te zien de schuifbalk die de vulling aangeeft dat er een gekleurde streep van de vulling aanwezig is. De grootte van het .odp bestand is maar 2,00 GB.
Overigens de 2 Terrabyte HD is net een week in huis en opslag gaat op andere HD’s ook niet goed anders had ik de opslag ook op een andere schijf gezet of b.v. op mijn laptop waar ik het bestand ook nodig heb voor een presentatie over twee weken.
De computer draait op Windows 11 en de geheugens zijn groter dan normaal i.v.m. het feit dat ik aan video bewerking doe met een commercieel programma.
Het probleem zit hem ook alleen aan Impress.
Met vriendelijke groet Kees

Beste RPG ik heb vanavond nog even geprobeert om een opslag tedoen en toen kwam deze mededeling tevoorschijn onder de menuregel
Macro’s uitgeschakeld. Macro’s in dit document zijn uitgeschakeld vanwege de macrobeveiligingsinstellingen

Mvg Kees

Blijkbaar wordt er wel wat opgeslagen maar niet alles. Zo begrijp ik het althans. Dit rechtvaardigt de conclusie dat er geen probleem is met schrijfouten naar opslagmedium en ook niet met een eventueel gebruik van macro’s.

afbeeldingen en video’s
Het zou best kunnen dat deze alleen als link worden ingevoegd.

Opslaan met odf extensie
Er wordt algemeen vanuit gegaan dat bestanden bij voorkeur moeten worden opgeslagen met een odf extensie. Opslaan met een andere extensie kan problemen geven.

Exporteren naar pdf
Kan het zijn dat het bestand geëxporteerd wordt naar een PDF bestand? Dan gelden er andere regels maar ik zie hier ook niet zo direct aanknopings punten voor in de tekst.

Veilige mode
Het zou kunnen dat er een probleem is met het gebruikers profiel daarvoor kun je proberen of veilige mode werkt. Het is altijd verstandig om een kopie van het gebruikers profiel te hebben.

Misschien kun je de vraag ook stellen op het Engelstalige deel van het forum daar zijn meer personen en ook meer deskundigheid. Ik heb ook niet zoveel ideeën meer.

Kijk eens bij Extra > Opties > Beveiliging knop Macroveiligheid.
Waarschijnlijk staat de beveiliging te hoog en worden de macro’s geweigerd.

Goedemorgen Kees bedankt voor je reactie, de eerste keer dat ik die fout had heb ik gekeken en toen stond hie op hoog ik heb hem toen meteen op laag gezet
Mvg Kees

Hallo ik heb ontdekt dat het wel verschil uitmaakt welke windows versie je hebt op mijn laptop daar waar ik de presentatie uiteindelijk moet gebruiken daar zit windows 10 op en daar heb ik het saven wel tot een oplossing gekregen door bij help en beveiliging een andere instelling te doen.
Dit zelfde geprobeerd bij mijn Windows 11 PC met de zelfde instellingen maar dat wil nog steeds niet lukken om een project in te saven (opslaan), wie weet hier het juiste van.
De andere delen binnen LibreOffice werken wel goed, en dus Impress werkt niet goed op windows 11
Mvg Kees

Hallo nog steeds ook nadat ik de versie 24.8.1.2 heb geinstalleerd er geen goede opslag er verschijnd steeds het volgende plaatje
image
Wat is manipuleren van het bestand en waardoor gebeurt dat en is daarvan een instelling verantwoordelijk, wie kan daar een antwoord op formuleren?
Alvast bedankt voor het antwoord Mvg Kees

Manipuleren
Ik vermoed dat er een één of andere manier van bewerken mee bedoeld wordt.

Ik zou eerst zorgen dat je een extra kopie van het document hebt en dan in de getoonde dialoog op ja klikt. Als het dan werkt dan ben je gelukkig en blij. En het probleem is voorbij.

Als het herstellen niet werkt probeer dan het volgende.
Vermoeden van een mogelijke oorzaak berust op wat speculatie. Afbeeldingen en video’s zijn nogal grote bestanden. Oorspronkelijk werden die altijd buiten het bestand gehouden en als link aangeroepen. LibreOffice heeft dat standaard veranderd dat de afbeeldingen en video’s in het document zijn. Het zou best kunnen dat het probleem daar ligt. Maak wel op tijd kopieen.

Een andere gedachte is om dia voor dia naar een ander bestand te knippen en te plakken. En dan elke keer beide bestanden opslaan. En dan kijken waar de fouten optreden.

Ik weet ook geen andere oplossing. Ik weet ook niet of je zo’n groot bestand hier kunt plaatsen en of je die rechten al heb op dit forum. Voor die rechten moet je dacht ik 5 berichten geplaatst hebben.

Het is misschien te overwegen om ook te vragen op het Engelse deel van dit forum. Daar is ook meer deskundigheid.

Hallo RPG, ik heb het gevonden.
Volgens uw antwoord hierboven heb ik in een nieuwe presentatie via +N de dia’s één voor één gekopieerd, bij de gewone dia’s met tekst en foto’s ging het goed maar niet bij de twee filmpjes die ik erin wil hebben ging het fout. Nu heb ik een nieuwe gemaakt met één voor één de gewone dia’s daarin gekopieerd en op de plek waar ik de filmpjes wil hebben heb ik twee lege dia’s ingevoegd en de filmpjes via de windows verkenner van die filmpjes linkjes gemaakt, een voorbeeld is als je een filmpje in de verkenner aanklikt in de verkenner en in een rolmenutje bijna onderaan een sneloppeling van het filmpje maken dan krijg je als naam film.avi - Snelkoppeling.lnk en die plak je in de dia je kan ook schuiven vanuit de verkenner, en ik heb geen problemen met opslaan.
Afbeeldingen en of foto’s is verder geen probleem, de video’s moeten wel in dezelfde map zitten waar ook de andere bestanden zitten, maar je kan wellicht ook een link ui b.v. Youtube gebruiken dit heb ik niet geprobeerd, mogelijk werkt dit niet als je op de presentatie lokatie geen internet verbinding hebt
Heel erg bedankt voor je beantwoording RPG
Mvg Kees

Ik ben blij dat het gelukt is. Voor de bestanden die met een link werken is het mogelijk om met een relatieve link te werken maar ik heb geen idee daarover. Wanneer de presentatie en de video’s met link allemaal gekopieerd worden bijvoorbeeld in een enkele map naar een andere computer dan moet het wel kunnen werken. Test het wel uit.