Groen blokje bij scripts kwijt

Hi,
Voorheen had ik altijd een groen blokje op de plek waar ik een script had toegevoegd in de tekst. Deze blokjes zijn verdwenen, is er ergens een optie die ik gemist heb om deze terug te zetten?

Het kan zijn dat in de BASIC-IDE de Object Catalog niet meer getoond wordt.
menu -->View → Object Catalog
menu -->Beeld → Object Catalog

Wanneer het bovenstaande niet echt werkt probeer dan in het menu verschillende zaken in en uit te schakelen. Wel steeds goed onthouden waar je op geklikt hebt. Wanneer je meer gebruik maakt van de werkbalken kan het zelfde ook gedaan worden met een werkbalk. Op deze manier leer je gelijk ook de verschilde mogelijkheden goed kennen.

hi,
dankje voor je antwoord. ik zie alleen de optie Object catalog niet onder Beeld staan. kan het zijn dat deze eerst zichtbaar gemaakt moet worden? zo ja weet je toevallig hoe dit moet ?

Bij het antwoord ben ik er vanuit gegaan dat je bezig was met BASIC en een script schrijven. Het is waarschijnlijk dat je in een ander onderdeel bezig bent. Misschien moet je duidelijker maken wat je precies doet en waar in LibreOffice. Voor de omschrijving zou ik naast kleuren ook wat anders gebruiken.

Ik gebruik Libre office om brieven te schrijven die uitgelezen worden in Zaaksysteem. wat ik doe is secties maken in de tekst. hier voer ik een script op uit of deze wel of niet getoond moeten worden. de locatie in de tekst waar een script staat werd voorheen aangegeven met een groen blokje. op dit moment kan ik nog gewoon scripts toevoegen en uitlezen, alleen wordt de locatie in de tekst waar dit script zich bevind niet meer getoond. mijn kennis van libre office is verder echt minimaal. ik gebruik het eigenlijk als een tekstverwerker, waar ik kan zeggen toon dit als dit word aangegeven.

Ik krijg steeds meer het idee dat we praten over het niet laden van een library of biblitheek. Die library of bibliotheek staat voor het script waar je het overhebt. Het ontbreken van de kleur betekent waarschijnlijk dat het niet geladen is. Wanneer het geladen is krijgt het een kleur waar van ik denk dat het geel maar dat is niet belangrijk. Soms staat er ook een driehoekje voor de naam van de library of bibliotheek. Je kunt klikken op het driehoekje voor de naam of dubbelklikken op de naam. Als het goed is moeten beide acties leiden tot het laden van het script. Je kunt dit zien aan het feit dat het een andere kleur krijgt.

Is het ook mogelijk dat er feitelijk een frame wordt ingevoegd wat zes blokjes heeft? Als dat het geval is maakt het naar mijn idee niet zoveel uit het moet werken zoals het altijd gewerkt heeft. Waarom de kleur veranderd is weet ik niet.