Hele kleine letters in menu

Ik heb LibreOffice geinstalleerd op een nieuwe Raspberry Pi 5 met een 4K monitor.
Het lettertype van het menu lijkt wel grootte 2, dus bijna niet te lezen.
Hoe is dit aan te passen? Is het eigenlijk wel een Libre-Office probleem of moet ik het bij Raspberry zoeken?

Ik denk niet dat het een LibreOffice probleem is, want dan zou iedereen daar last van hebben. Je kunt bij Extra - Opties - Beeld wel de pictogramgrootte aanpassen, maar ik weet niet of dit ook invloed heeft op de lettergrootte.

Hallo Kees,
bedankt voor je snelle antwoord.
Die iconen had ik al aangepast, maar het heeft inderdaad geen effect op
de lettergrootte in het menu.
Ik ga Raspberry raadplegen.
groeten
Willem

Ik gebruik al langdurig openSUSE linux. Het lijkt er op dat veel instelling van het OS, naar mijn idee alle OS, door LibreOffice worden overgenomen. Dit zou ook wel eens kunnen voor gelden voor het gevraagde.
Het lijkt mij geen probleem als je een letter grote van 20 gebruik voor het menu maar ik zou dat niet doen voor tekst die je met anderen moet delen.

Hartelijk dank voor het antwoord.
Ik denk ook dat de instellingen van het OS (in mijn geval Raspberry OS)
worden overgenomen.
De meeste applicaties (zoals Claws Mail en browsers) bieden de
mogelijkheid het menu aan te passen waardoor het goed/beter leesbaar
wordt.
Bij LibreOffice kan ik die mogelijkheid niet vinden. De iconen zijn wel
te vergroten (dat heb ik ook gedaan) maar de letters in het menu niet.
Om een idee te geven bijgevoegd een foto van het scherm.
Het woord " Bestand" in Writer is in 12pt, toch niet overdreven groot,
maar in verhouding met de letters van het menu …

groeten
Willem

In de opties heb ik gekozen voor het systeem bij modus en de rest voor automatisch. Ik heb het idee dat ik op een gegeven moment met een nieuw gebruikers profiel ben begonnen. Soms is dat een goed begin om iets te bereiken. Ik kan wel de letters in het menu aanpassen terwijl ik gebruik maak van de instellingen voor het gehele OS.

Het is misschien wel belangrijk om te realiseren dat openSUSE, feitelijk SUSE, een licht aangepaste LibreOffice heeft en zelf ook actief mee ontwikkelt aan LibreOffice dit kan resulteren in dat alles soepel verloopt.

Eigenlijk heel simpel: LibreOffice gedeinstalleerd en vervolgens
opnieuw geinstalleerd.
Alles is nu zoals ik het graag zie. Vraag niet hoe het kan …