Hellup, na openen document alles beschadigd!

Hellup, na openen document (2 stuks) Libre Office krijg ik dit bericht!

Het bestand ‘Toelichting geredigeerde tekst (naam).odt’ is beschadigd en kan daarom niet worden geopend. LibreOffice kan proberen het bestand te repareren.
De beschadiging kan het resultaat zijn van het manipuleren van het document of van structurele schade aan het document tijdens de gegevensoverdracht.
We raden u aan om de inhoud van het gerepareerde document niet te vertrouwen.
Het uitvoeren van macro’s is voor dit document uitgeschakeld.

Moet LibreOffice het bestand repareren?

Als ik op Ja klik, krijg ik dit:

Het bestand(naam).odt’ kan niet gerepareerd worden en daarom ook niet geopend worden.

Valt er nog iets aan te doen of ben ik het definitief kwijt?
Het is een document waar ik uren aan gewerkt heb en het moet vòòr morgenochtend verstuurd zijn!!!

Kan iemand mij snel helpen please!

NB: dit is mij in al die jaren tevreden gebruik Open Office nummer gebeurd.
Ik vermoed dat het te maken heeft, met dat ik, nadat ik beide documenten als bijlage heb gemaild (EM-Cliënt), welke bestanden ik IN het mailprogramma echter nog even geopend heb en ietsje bewerkt heb, en nadien opnieuw heb opgeslagen, dus vervangen voor het oude bestand…

Helaas is dit geen helpdesk, maar een forum, dus is het niet op zo’n korte termijn op te lossen. Wellicht heb je gelijk en zijn de bestanden beschadigd doordat je het in het mailprogramma hebt bewerkt. En misschien zelfs onherstelbaar. Wat je kan doen is de bestanden hier beschikbaar te stellen, via een transfer site. Dan kan iemand van ons eens zien of er nog iets van te maken is.

Kees538, uiteraard weet ik dat dit een forum is, geen helpdesk. Ik stel gewoon een vraag en hoopte op snel antwoord, meer niet.

Ondertussen heb ik een nieuw document gemaakt, met alles wat ik aan oude stukken en geheugen had en dat is al verstuurd. Probleem opgelost. Dank.