Hallo,
Tot vorige maand gebruikte ik LibreOffice 6.4.3 (Na tussentijdse upgrade, eerste versie van 6.0.3).
Heb in Windows 10 een en netwerkschijf op basis van Webdav protocol op een aantal NextCloud accounts i.v.m. gescheiden houden interesses.
Met versies 6.0.3 en 6.4.3 kun je gewoon een document (odf, ods, xls*, doc*, pdf en ect.) open via open bestand, netwerkschijf, directory en bestand aanklikken en verder werken net als normaal in Windows.
Met versie 7.1.2.2 alleen maar pop-ups om authenticatie voor elk bestand waarbij ik inlognaam & wachtwoord moet invoeren.
A: totaal onnodig (vind bestand open scherm er niet duidelijker op geworden) want authenticatie is al gegeven bij inlog op netwerkschijf,
B: Bloed irritant want moet bij zoals al gezegd bij elk bestand opnieuw en wil dat helemaal niet want waar worden die inloggegevens opgeslagen en bewaard (T’s geen Windows inlog scherm maar van LibreOffice waarbij de Firewall ook nog een piep geeft van onnodige handeling.
Vraag is dus waar kan ik dat disablen / uitschakelen zodat LibreOffice normale Windows regels volgt.
Hoor graag of iemand een idee heeft (heb zelf al zitten zoeken maar kan op internet FAQ hier, en in Engels, niks van vinden evenals in instellingen.
M.v.g.
Theo