Hoe disable ik Webdav autenticatie in libre office 7.1.2.2 (en hoger?)

Hallo,

Tot vorige maand gebruikte ik LibreOffice 6.4.3 (Na tussentijdse upgrade, eerste versie van 6.0.3).
Heb in Windows 10 een en netwerkschijf op basis van Webdav protocol op een aantal NextCloud accounts i.v.m. gescheiden houden interesses.

Met versies 6.0.3 en 6.4.3 kun je gewoon een document (odf, ods, xls*, doc*, pdf en ect.) open via open bestand, netwerkschijf, directory en bestand aanklikken en verder werken net als normaal in Windows.

Met versie 7.1.2.2 alleen maar pop-ups om authenticatie voor elk bestand waarbij ik inlognaam & wachtwoord moet invoeren.

A: totaal onnodig (vind bestand open scherm er niet duidelijker op geworden) want authenticatie is al gegeven bij inlog op netwerkschijf,
B: Bloed irritant want moet bij zoals al gezegd bij elk bestand opnieuw en wil dat helemaal niet want waar worden die inloggegevens opgeslagen en bewaard (T’s geen Windows inlog scherm maar van LibreOffice waarbij de Firewall ook nog een piep geeft van onnodige handeling.

Vraag is dus waar kan ik dat disablen / uitschakelen zodat LibreOffice normale Windows regels volgt.

Hoor graag of iemand een idee heeft (heb zelf al zitten zoeken maar kan op internet FAQ hier, en in Engels, niks van vinden evenals in instellingen.

M.v.g.

Theo

Dit zijn eigenlijk twee vragen. De eerste is het bestand openen scherm, dat geen windows scherm is en de vraag om authenticatie. De vraag over het openen scherm kan ik eenvoudig beantwoorden. Ga naar Extra > Opties > LibreOffice > Algemeen en vink ‘LibreOffice dialoogvensters gebruiken’ uit. De tweede vraag van die authenticatie is iets lastiger. Probeer eens bij Extra > Opties > Beveiliging. Onder het kopje Wachtwoorden voor webverbindingen kun je ervoor kiezen het hoofdwachtwoord op te slaan. Ik weet niet of dit het is, maar je kunt het eens proberen. Ook staat er in de help een procedure voor het gebruik van WDAV of FTP. Kijk hier eens file:///C:/Program%20Files/LibreOffice/help/nl/text/shared/guide/cmis-remote-files-setup.html?&DbPAR=SHARED&System=WIN