Hoe kan ik meerdere regeleinden ($) verwijderen?

Hoi,

Onderaan elke pagina van een zeer groot document staan 4 witregels, met vooraan een $, dus
$
$
$
$
Het lukt me niet die met ctrl-H te vervangen door niks.
Wie kan me hiermee helpen?

Groet, Willem

Met de ingebouwde vervangopdracht moet het in twee stappen, waarbij je wel bijverschijnselen kunt krijgen, namelijk dat je meer verwijdert dan de bedoeling was. Helaas zoekt $ alleen naar een alinea-einde als het het enige teken is in het zoekpatroon, of samen met ^, het begin van een alinea.
Open Zoeken en vervangen en vink Reguliere expressies aan (of Regular expressions bij de Engelse interface). Als dat er niet in staat, eerst Other options of Meer opties aanvinken.
Stap 1: Zoek ^\$$ en vervang door niets. Dat verwijdert wel de dollartekens, maar niet de regeleindes. Dat gaat in stap 2.
Stap 2: Zoek ^$ en vervang door niets. Dat verwijdert alle lege alinea’s, ook die welke je bewust hebt ingevoerd. Overigens zijn er goede redenen om geen lege alinea’s te gebruiken als opmaakmiddel.

Het beste kun je de extensie AltSearch installeren, te vinden op Alternative Find & Replace for Writer (AltSearch) » Extensions. Daarmee kan het in één keer, en zonder bijverschijnselen. Zoekpatroon is dan ^\$\p, vervangen door niets. Let op: voor en na het blokje regels met $ moet een witregel staan, anders blijft er een regel met $ over.