Kan men b.v een raster instellen om meerdere afbeeldingen op 1 pagina krijgen?
Voor zover ik weet, kun je altijd meer dan één afbeelding op een pagina zetten als ze tenminste niet te groot zijn. Geef svp meer details, laat ons niet raden, dat is meestal tijdverspilling.
Omdat ik grote anatomie tekeningen nodig heb voor in mijn boek en zelf kleiner maak, crasht LO geregeld; mijn idee is nu om aan het eind van mijn boek meerdere anatomie-tekeningen op 1 overzichtelijke pagina te zetten en niet tussen de lappen tekst. Op deze manier kan men de verschillende soorten (Biologie) eenvoudig met elkaar vergelijken. Hopelijk kunt U mij helpen.
Het is het beste om de afbeeldingen eerst te verkleinen, zowel qua afmetingen als bestandsgrootte. Het hangt van het bestandstype (jpg, bmp, enz) en je besturingssysteem af welk programma daar het meeste geschikt voor is. Ook is het beter de bestanden niet direct in het Writer-bestand op te nemen maar als link (aankruisvakje helemaal onderaan het venster waarin je de afbeelding kiest). Hou dan wel de afbeeldingen in dezelfde map als het document. Het hele document wordt zo kleiner, wat wel zal leiden tot minder crashes. En dan lukt het misschien ook wel om ze gewoon in de tekst op te nemen.
Normaal is het geen probleem om een paar afbeeldingen op een pagina te hebben, maar je zou eens kunnen experimenteren met een bladvullende tabel waarin je in elke cel één afbeelding zet, bv twee rijen en twee kolommen.