Hoe zet ik alleen lezen af

Ik wil een document bewerken, maar lukt niet. (mogelijk in alleen lezen status, maar hoe weet je dat en krijg je dat af en in bewerken?)

Hoe kom je aan dat document? Als je het als bijlage bij een email hebt gekregen en direct hebt geopend, moet je bedenken dat je e-mailprogramma het document in een tijdelijke map zet, en dat het wordt opgeruimd als je je mail-app afsluit. Daarom opent LibreOffice het als alleen-lezen. Sla een bijlage bij een e-mail eerst op en open dan het opgeslagen bestand. Als het iets anders is, hebben we meer informatie nodig.

Dank voor uw antwoord, ik heb het opgeslagen en dan geopend, heb al van alles geprobeerd. Uiteindelijk ben ik erin geraakt… maar lay-out veranderd en ineens kan ik dan niet meer verder wijzigen…
mvg

Mijn excuses voor volgend (iet wat brutale) directe vraag… zou u dat voor mij kunnen doen? Ik geraak er niet uit… Het betreft het aanpassen van mijn cv.

Stuur het me maar als bijlage van een privébericht.
Of zelf doen: kopieer de hele inhoud van het CV en plak het in een nieuw document.

Dat is PDF. Natuurlijk is dat niet met Writer te bewerken.
Als je een document maakt dat je als PDF moet versturen en later nog moet kunnen bewerken, moet je altijd het oorspronkelijke document bewaren, en dat dan bewerken en het bewerkte document naar PDF exporteren.
Verwijder de bijlagen maar snel. Ik had gevraagd ze als bericht aan mij te sturen.

Het slechte nieuws is dat de PDF gemaakt is van een scan en de hele tekst staat er als afbeelding in. daar is niets aan te bewerken. Dus helaas: gewoon de hele tekst opnieuw invoeren, of opnieuw scannen en dan met OCR als document en niet als afbeelding.

Ohw, ik dacht dat dat privé bericht was. Ik versta echt niets van pc’s! En u kan het ook niet aanpassen?

Ik kan het niet opnieuw maken, deze werd door iemand anders voor mij gemaakt, reeds lang geleden. Scannen en met OCR ken ik ook niet

Dan moet je dat denk ik weer laten doen, zorg dan wel dat je niet alleen een PDF krijgt maar een document dat je later zelf weer kan aanpassen.

probleem is dat ik niemand ken die me kan helpen, die persoon van toen, heb ik geen contact meer mee

Ken je niemand die handig is met een tekstverwerker en je CV opnieuw kan invoeren?

spijtig genoeg niet… ben er al dagen mee bezig… ik zou dringend werk moeten vinden! Maar mijn cv klopt niet dus kan ik die niet gebruiken

oh super! Hartelijk dank! Nu ben ik naar het envloppe’je aant zoeken…

Ik schaam me dood u zo lastig te vallen… geen evloppe’je te vinden :roll_eyes:
kan ik het u anders gewoon doormailen?