Hoe zet ik in een document met pagina-nummers de hoofdstukken in de inhoudsopgave vast.

LibreOffice 7.0.4 is geinstalleerd.

Ik heb een document met z’n 400 pagina’s met 150 hoofdstukken.
Nu wil ik op pagina 2 t/m 7 de hoofdstukken plaatsen, doch lees de “HELP” functie steeds maar kom er niet uit !
Wie kan mij stap voor stap er door heen loodsen.

Wim.

Wat wil je op blz 2 t/m 7? De inhoudsopgave? Ik wil je van alles uitleggen, maar wil wel eerst weten wat je wilt.

Floris,

Fijn dat je reageert.
Ik zit voor een vriend, hij schrijft voor zijn hobby Colomns, een boekje aan het maken.
Nu heb ik alle verhalen in 1 document gestopt en iedere colomn begint met een cijfer en naam van de colomn.
Op pagina 2 t/m 7 (kan ook meer/minder zijn en wil ik de inhouds opgave zetten), dus

INHOUD

1.Colomn-naam … 8

2.Column-naam … 9

3.Column-naam …11

Waar de cijfers achter de punten de bladzijden moeten voor stellen
Ik was uit wanhoop zelf gaan invullen, maar als je 1 column iets te groot en klein maakt klopt het niet meer.

P.s. en kan je de pagina einde ook per column vastleggen ??

Super dank alvast.

Wim…

Begin maar bij het begin. Ik plaats hier maar een paar links naar wat tutorials. Allereerst Voor wie tekstverwerking nieuw is. Daar staan wat heel elementaire zaken in, die niet speciaal gaan over het maken van een inhoudsopgave, maar je voorkomt een boel ellende.

Je moet hier werken met opmaakprofielen. Geef de koppen/titels van de columns de opmaak Kop 1. In Automatische nummering van koppen (Writer) lees je hoe je die automatisch kunt nummeren. Hoef je dus niet zelf te doen. Nu moet je het opmaakprofiel Kop 1 aanpassen zodat een column altijd op een nieuwe bladzijde begint. Druk op F11 (opent het overzicht van opmaakprofielen), rechtsklikken op Kop 1, kies Wijzigen (of bewerken, ik heb de Engelse interface). Lees op Pagina-opmaakprofielen, kop Toepassingen, hoe je een pagina-einde voor Kop 1 invoegt. Je hoeft “Met opmaakprofiel” niet aan te vinken.

Tot slot zet je de cursor bovenaan blz. 2, dan kies je Invoegen - Indexen en inhoudsopgave (oid) en kiest Inhoudsopgave, dan maakt Writer de hele inhoudsopgave zelf, hoef je niks voor te doen - alleen als je de opmaak anders wilt hebben is dat voor een beginner wel een crime.