Hyperlink werkt niet

Na het opslaan van een document (DocX) werken de hyperlinks niet meer. Bij het aanmaken van een link in het document is er geen probleem -ik klik op CTRL en dan verschijnt het handicoontje op de aangemaakte link, waarna automatisch mijn browser opstart en ik naar de gewenste pagina wordt gebracht.

Op het moment dat ik het document opsla, afsluit en daarna het document weer opnieuw open, gebeurt er niets. Ik klik weer op CTRL schuif op de link, maar krijg dan dan geen icoon en geen automatisch opstarten webbrowser, etc.

Ik moet dan eerst mijn muis direct achter de link plaatsen, druk op enter en dan doet de hyperlink het weer. Maar zodra ik het document dan weer opsla en afsluit, begint het weer opnieuw.

Ook via de hyperlink inserten via CTRL K gaat op dezelfde manier fout. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb de nieuwste versie 7.1.4. Ik las dat eerdere versies dit probleem ook hadden.

Alvast hartelijk dank voor enige uitleg!

Ik heb gezien dat er flink wat bug-reports zijn over hyperlinks gekoppeld aan afbeeldingen e.d. die niet goed blijken te werken als het bestand als docx wordt opgeslagen. Dit specifieke probleem was daar niet bij, maar misschien was jouw hyperlink ook gekoppeld aan een afbeelding of zoiets.

We krijgen heel veel vragen van mensen die bestanden beslist de hele tijd in doc- of docx-indeling willen opslaan, ook als ze voor eigen gebruik zijn. Dat is gewoon niet handig. Als je voor je werk vaak bestanden moet uitwisselen in de docx-indeling, zou ik overwegen gewoon MS Office aan te schaffen. De tijd die je wint doordat je geen conversieproblemen krijgt en niet hoeft uit te leggen waarom je bestand er op hun scherm anders uitziet dan bij jou is dat geld dubbel en dwars waard. Conversieproblemen tussen documenten gemaakt met tekstverwerkers van verschillende producenten zijn er altijd geweest, dat is deel van het business-model van bedrijven.

Met andere woorden, conversieproblemen zijn niet noodzakelijk de schuld van geknoei door de ontwikkelaars van LibreOffice.

In 7.1.1.2. onder Ubuntu Linux werkt de link wel in een met Libre gemaakt document met hyperlink en opgeslagen in docx-indeling, alleen verschijnt het handje niet.

Dit probleem is in 7.2 opgelost.

Dank je voor de uitleg Floris, helder verhaal. Jammer, ik moet heel vaak bestanden bestanden uitwisselen met derden. Dus het is heel veel gedoe om het goed te krijgen. MS Office is tegenwoordig erg prijzig. Staat me erg tegen, maar moet dan maar. Ik vindt initiatieven als Libre overigens erg goed!

Heb overigens 7.2 geprobeerd, probleem blijft bestaan.

Wanneer de compatibiliteit met Microsoft Office een erg belangrijk punt voor je is, maar je MS Office liever niet zelf wilt gebruiken, kan ik je het officepakket van SoftMaker aanbevelen. De actuele versie SoftMaker Office 2021 mag je 30 dagen lang gratis testen.

Dank je voor de tip, ik ga kijken!