Ineens cursief in writer

Ineens zijn mijn documenten cursief. Het lukt mij niet om dit ongedaan te maken. Iemand tips of adviezen?

De toetscombinatie Ctrl+ i schakelt cursief in of uit. Ik weet niet of je gehele probleem daarmee is opgelost. Meestal zal dit alleen werken op nieuw ingevoerd tekst. Voor het veranderen van reeds ingevoerd tekst geldt de normale manier van werken: Selecteer eerst de tekst die je wilt bewerken en pas daarna de opdracht toe.
.
Je ook kiezen met behulp van: menu → Help -->Menu opdrachten zoeken. Type hier Cursief in en klik op de getoonde mogelijkheid.

Hallo, mijn documenten blijven cursief, wat ik ook doe. Niets helpt.

Ik heb Libreoffice in de veilige modus gestart, en nu is het letterbeeld niet meer cursief. Kan ik nu weer gewoon in de standaardmodus starten?

Als je LibreOffice afsluit, dan start het weer normaal op. Afhankelijk ook van de gekozen instellingen bij het opstarten van de veiligemode zal er wat gebeurd zijn. Als LibreOffice goed werkt dan kun je blij zijn anders moet je misschien een iets andere optie kiezen bij het ingaan van veiligemode.
Ik kan me herinneren dat ik een keer waarschijnlijk gekozen heb voor fabrieksinstellingen en toen was ik veel kwijt. Als je kiest voor fabrieksinstellingen maak dan eerst een kopie. Onder geavanceerd bestaat de mogelijkheid om een backup te maken.

Dank voor de tips!

RPG via Ask LibreOffice noreply@ask.libreoffice.org schreef op 21 februari 2025 18:59:24 CET: