Ik gebruik writer 24.8.2.1 op een windows 11 laptop. Het is mij gelukt om een inhoudsopgave te maken en ik kan hem ook bijwerken, de opmaak veranderen en verschillende niveau’s laten zien. Het laatste dat ik zoek is een manier om de inhoudsopgave alfabetisch te sorteren, want dat is wat je wil. Het sorteren menu gevonden en met gewone tekst (na selecteren) lukt het wel, maar als ik de tekst van de inhoudsopgave selecteer blijft de optie sorteren lichtgrijs.
Wat moet ik doen / wat doe ik fout?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je dan bij Type voor Alfabetische index moet kiezen. Voor meer informatie over Inhoudsopgaven en/of Alfabetische index, kun je hoofdstuk 15 van de Handleiding voor Writer bekijken: Documentatie | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project
Beste kees538,
Bedankt voor je suggestie, die ik al had geprobeerd, maar het lukt mij niet om een alfabetisch gesorteerde inhoudsopgave te krijgen. Ik begrijp dat die keuze maar eenmalig kunt maken en dat je niet achteraf het type kunt wijzigen. Maar ik heb een inhoudsopgave van 2 niveaus in 2 kolommen en er wordt niets alfabetisch gesorteerd.
Ik heb hoofdstuk 15 zitten bestuderen, maar begrijp niet het verschil tussen een index en een inhoudsopgave. Zit daar misschien iets?
MvG
Ad Smit
Ik weet dat ook niet precies. Wat ik ervan begrijp is dat een inhoudsopgave werkt op koppen. En deze is inderdaad niet alfabetisch maar op volgorde van de koppen in het document. Alfabetische index werkt met indexitems, die je in het document moet benoemen. En deze is dan wel alfabetisch.
Is het mogelijk om de gemaakte inhoudsopgave te kopiëren en daarna te plakken en daarna te sorteren. Bij een klein proefje lijkt dat te lukken. Bewaar wel het origineel.