Japanse tekst wordt niet meer afgedrukt

Ik heb vorige week mijn laptop met Fedora geupgraded naar Fedora 38 met LibreOffice 7.5.2.2

Ik kan nog steeds Japanse tekst invoeren en wanneer ik een tekst met Japanse tekens probeer te printen zie ik in het printvoorbeeld ook de Japanse tekst. Deze wordt echter niet meer afgedrukt. ‘Gewone’ tekens/letters worden wel afgedrukt.

Wat moet ik doen om ook Japanse tekst weer te kunnen printen?

Het enige dat ik hierover kon vinden is Cannot print Japanese Top to Bottom text - #6 by Bordonbert, over iemand die verticaal opgemaakte tekst horizontaal geprint krijgt, zonder dat de letters gedraaid worden. Dat bleek te liggen aan de instellingen van de printer, want vanaf een andere computer ging het daar wel goed. Kijk dus eerst naar de printerinstellingen. Veel succes!

Vóór de upgrade naar Fedora 38 deed de printer het prima en aan die instellingen heb ik niets gewijzigd. Ik zal kijken of ik daar nog iets zinvols kan wijzigen. En anders is het hopen dat de ontwikkelaars van Fedora op Bugzilla een oplossing weten. Hoop doet leven :wink:

Het kan zijn dat die instellingen door de update zijn gewijzigd. In Ubuntu kan ik helemaal niets printen, voor printwerk heb ik nog steeds Linux Mint, waarin het probleemloos gaat.