Hoe kan ik het default lettertype wijzigen in Comments ? Nu Standard Liberation, maar ik wil het aanpassen. De standaar lettertypen in de cell kan ik wel wijzigen maar in Comments lukt dat niet.
Naar mijn idee kun je notities beter als een extra kolom invoegen. Dan is de vormgeving ook gemakkelijker.
Notitie
Ik wil niet voor taalpolitie spelen maar Notitie is het Nederlandse woord voor het Engelse Comment. Wanneer je een Nederlandstalig gebruikers interface hebt dan kun je door de Nederlandse woorden ook gelijk naar de opdracht gevoerd worden door gebruik te maken van:
menu -->Help -->Menu-Opdrachten zoeken.
.
Het helpt ook bij het doorzoeken van de helpfile
De helpfile is naar mijn idee echt een heel goed hulpmiddel voor het opzoeken van informatie. Het is wel zo dat het weinig toegankelijk aangezien allerlei begrippen geleerd moeten worden. Naast de helpfile heb ik ook de documentatie bestudeerd voornamelijk in het Engels.
Ik heb ontdekt dat wanneer je een Comments hebt ingevoerd deze altijd standaard Liberation Sans 10pt neemt. Als je het wijzigt in Character en vastlegt met save of save as bij het opstarten toch weer de default Liberation Sans 10pt. Hoe kan ik het lettertype in Comments vast wijzigen zodat bij het opstarten de volgende keer dit bewaard blijft.
Verdere ervaring heeft mij geleerd dat het fout gaat bij het opslaan van de bestanden naar .xlsx
Wanneer je in ODS omgeving vastlegt gaar alles prima, ook met password. Maar zodra je het bestandsformaat wil wijzigen in .xlsx gaat het mis. Dan legt hij het document op zich wel goed vast, maar bij openen neemt hij voor Comments de default Liberation Sans10pt weer op. Dit lijkt wel op een BUG in het vastleggen naar .xlsx
Ik denk alleen na over bestanden die opgeslagen zijn met een ODF extensie. Ik denk als je over de vragen die gesteld worden in deze draad je beter naar het Engelse deel van dit forum kunt gaan. Als je een voorkeur heb voor het opslaan met Microsoft extensie dan heb ik het idee dat je beter met Excel kunt gaan werken.