Libre Office verdwenen na update

Heb een nieuwe Macbook-Pro. Na een update van apple is L.O. verdwenen!!
Hoe kan dat? Opnieuw geinstalleerd werkt het weer.
In contact met Apple kreeg ik te horen dat LO nogal wat problemen heeft met hun nieuwste OS Big Sur (versie 11.2.2.)
Ook andre programma’s (w.o. MS words) hebben hun software moeten aanpassen. Is w.s. ook de oorzaak dat het taalpakket voor versie LO 7.1 onder BicSur 11.2.2 niet werkt!
Hoe nu verder?

Met alle respect, maar ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat een eenvoudige update of upgrade van het besturingssysteem LibreOffice plotseling heeft kunnen doen verdwijnen. Ik werk nu al vijftien jaar met Macintosh, maar ik ben dit nog niet tegengekomen. Als dit inderdaad is gebeurd, dan moet je contact opnemen met Apple. Naar mijn bescheiden mening is dit forum niet de juiste plaats om dergelijke problemen op te lossen.

Aan respect heb ik niets. Iedere keer als ik mijn MacBook start moet ik Libre Office opnieuw installeren. Samen met het niet functioneren van het taalpakket doet mij dit overwegen Libre Office te verlaten en (tot mijn spijt) over te stappen naar office van Microsoft.

Heb contact gezocht met Apple. Zij zeggen dat LO nogal wat problemen heeft met hun nieuwste operatingsystem Mac OS Bic Sur 11.2.2.
Waaronder dit probleem. Ook andere programma’s (waar onder MS Words) hebben aanpassingen moeten maken en soortgelijke problemen daarmee opgelost om hun software goed te laten functioneren.
Reactie?