LibreOffice 7.3.2.2. crasht nog steeds

Bij het samenstellen van een boek met 68 pagina’s word ik er vaak tijdens het werken uit LibreOffice Writer gegooid. Heel vervelend uiteraard; dat betekent in de regel veel werk voor niets. Het gaat bijvoorbeeld al fout wanneer ik de tekst tussentijds op wil slaan. Ik ben dan al mijn toegevoegde typewerk kwijt.

De optie om automatisch de tekst op te slaan, staat op 10 minuten. En dan nog dit: soms lukt het opslaan wel, maar lukt het omzetten naar een pdf-bestand weer niet. Ik word dan ook Writer uitgegooid.

Ik heb alle foto’s met Adobe Photoshop gecomprimeerd naar 80% van de oorspronkelijke waarde. Het totale bestand - 27 Mb - is hiermee teruggebracht naar 20 MB. Het maximum aantal pagina’s is nu in het schrijfproces wel bereikt.

Vraag: kan er een configuratiefout in LibreOffice zitten waardoor ik er steeds uit wordt gegooid? Dit is echt heel vervelend. Ik werk met een Windows versie 7.3.2.2. De laatste.

En kan LibreOffice Writer wel met zo’n groot tekstbestand werken op een computer met maar 4 GB RAM geheugen?

Ik werk dus op een laptop van LENOVO met 4 Gb RAM geheugen. De processor is een Intel(R) Core™ i5-7200U CPU @ 2.50GHz 2.71 GHz. En ik werk met Windows 10 - 64-bits.

Wie kan mij helpen de oorzaak te vinden van het steeds crashen van LibreOffice Writer?
Dank voor uw tijd en aandacht.

Wanneer het opslaan van het bestand veel tijd kost is het misschien verstandig om het niet elke 10 minuten op te slaan maar elke 20 minuten of 30 minuten.

De fotobestanden staan dus nog steeds in het document, dat lijkt me geen goed idee. Als ze als koppeling zijn ingevoegd, hoeven ze ook niet elke keer te worden opgeslagen. De optie Als koppeling invoegen staat onderaan het venster waarin je het bestand kiest. Je moet een foto dus wel als bestand hebben opgeslagen voordat je dat kunt doen.

Andere mogelijkheid om tijd te winnen zolang je nog aan het schrijven bent is simpelweg de foto’s pas op het laatst in te voegen. Bedenk maar dat schrijvers ook altijd zo hebben moeten werken.

Ik wil graag mijn foto’s als koppeling invoegen. Helaas kan ik de optie Als koppeling invoegen nergens vinden! Ik heb de foto’s in een aparte map op mijn computer staan.

Kan er een schermafdruk geplaatst worden hoe en waar ik de foto’s als koppeling kan invoegen?

De tweede optie om foto’s pas op het laatst in te voegen heeft niet mijn voorkeur.

Dank voor uw tijd en aandacht.

De werk volgorde is:
Beginnen met de foto toe te voegen
Dan goed kijken en selecteren : als link
dan voltooien

Het hangt af van welk dialoogvenster je gebruikt. Gebruik je de standaardvensters voor openen/opslaan van b.v. Ubuntu Linux, dan krijg je de tekst als koppeling invoegen (ik weet niet wat er in een Windows-venster staat). Gebruik je de LibreOffice-vensters voor openen/opslaan, dan luidt de tekst: Koppelen. In beide gevallen staat de optie links onderaan in het venster.

2 Likes