LibreOffice meldt bij het opstarten: personal settings locked.

Opgelost! LO geeft me de keuze: toch doorgaan? ALs ik nee kies, start LO niet. Als ik toch doorga, houdt Windows 10 ermee op en wordt het systeem automatisch opnieuw gestart.
Ik heb al de volgende oplossingen geprobeerd: 1) de .lock file uit ~.appdata\roaming\LibreOffice\4 verwijderd (hielp niet); 2) LibreOffice verwijderd, alle LO bestanden verwijderd (tenminste dat hoop ik) en LO opnieuw geïnstalleerd. Hielp ook niet.
Wat is er aan de hand en wat moet ik doen om dit te verhelpen?
Vriendelijke groet,
Bart Meijer

Ik weet niet wat er fout is gegaan, maar (zoals vaker hier gemeld) zal het resetten van je gebruikersprofiel hier wel helpen.

Hoe moet ik dat doen? Ik heb de hele directory ~.appdata\roaming\libreoffice verwijderd, en dat heeft niet geholpen. De directory werd weer aangemaakt, en het systeem ging weer plat.

Ik heb intussen instructies gevonden. Dat ga ik eerst maar eens proberen. Tot zo ver dank; ik meld wel hoe het afloopt.

Gebruikersprofiel gereset volgens de instructies op https://wiki.documentfoundation.org/UserProfile/nl. Helpt niet.Hardwareversnelling uitzetten helpt evenmin.

Dit begrijp ik ook niet. Het resetten van je gebruikersprofiel geeft je een schone opstart en zou het probleem moeten verhelpen. Helaas weet ik dan ook geen oplossing voor je probleem.

Nierttemin dank! Ik zoek verder.

Update: een fout in Windows 10, die optreedt als je probeert te printen, is ws de hoofdoorzaak geweest. Windows crashte toen mijn vrouw probeerde te printen, LibreOffice in de war, alle oliekoeken in het zand. De crash-on-print wordt hier beschreven: Windows 10 crashes when printing due to Microsoft March updates .

Fijn dat je het probleem gevonden hebt. Maar is nu het probleem met LibreOffice opgelost?