Macro: afbeelding invoegen

Is er iemand bekend met hoe ik een macro schrijf die een afbeelding kan invoegen?

Ik wil op een formulier in base de naam van een plaatje invoegen in een tekstvak. Als ik dat vak verlaat dan zou de macro het plaatje moeten opzoeken op mijn schijf en dan tonen op het formulier. Dit om er zeker van te zijn dat ik de juiste naam van het plaatje heb opgezocht en dat ik kan zien dat ik het juiste plaatje heb.

Helaas is de documentatie van macro’s nogal beperkt in het Nederlands.

Volgens een draadje op de Engelse versie van dit forum zou het ook mogelijk moeten zijn om een plaatje alleen als link toe te voegen in de database.

Echter, de genoemde stappen krijg ik niet werkend.

Ik heb op een formulier een afbeeldingselement toegevoegd. Ik heb deze gekoppeld aan een textvar veld in de tabel. Als ik een plaatje selecteer dan komt er echter geen link in de het betreffende veld.

Hallo,

Bijgevoegd is een voorbeeld van een gekoppelde afbeelding. ID is automatisch verhogen, kan een beschrijving plaatsen. Klik in het afbeeldingsveld met de rechtermuisknop en selecteer ‘Afbeelding invoegen van …’. Kies een afbeelding uit de bestandskiezer.

Voorbeeld ---- Ingesloten links.odb

@Ratslinger: Dank je wel. Ik weet niet waarom het vanmiddag me niet lukte en nu wel, maar dit is de oplossing die voor mij voldoet. Op zich deed ik precies hetzelfde, maar ik denk dat ik er vanuit ging dat de tabel automatisch bijwerkte, maar ik moest hem even verversen

De wereld is soms veel simpeler dan het in eerste instantie lijkt.

Weer een probleem opgelost :wink:

Dan zou ik ervoor kiezen om de foto’s op te slaan in een tabel met de naam van die persoon. Dan is het schrijven van een macro niet meer nodig.

Dat had ik, maar dan wordt mijn provider niet blij. Of wel, ik mag geen foto’s in de database opslaan helaas.