Heeft iemand ervaring met mailmerge vanuit writer?
Ik probeer een koppeling te maken met gmail. Alle vinkjes staan goed en de test loopt ook goed, maar er wordt geen mail verstuurd. Hetzelfde trouwens bij ziggo mail.
Laten we deze draad eens een draai geven. Beschrijf eens waarom je denkt dat je een mailmerge nodig hebt. Naar mijn idee is een mailmerge meer voor bedrijven. Als je een lijst mensen een zelfde bericht wilt sturen kun je beter gebruik maken van misschien wel webmail.
Ik gebruik LibreOffice voor de ledenadministratie van een vereniging. Met de mailmarge kan ik vriendelijke parameters automatisch in de mailtjes krijgen (naam e.d.). Ook gebruik ik het om gerichte mail naar de leden te kunnen sturen met verschillende parameters, die uit Base of Calc komen.
Werkt super handig en bespaart heel veel tijd.
Ik heb alleen maar geoefend met mailmerge, ook alleen met ApacheOffice, aangezien ik het niet nodig heb als eenvoudige thuisgebruiker maar het lijkt mij bruikbaar voor de beschreven doeleinden. Om het goed te begrijpen gaat er niets boven het zelf gebruiken.
Voor zover ik weet werkt dit alleen als je een e-mailclient op je pc hebt geïnstalleerd.
werkt! bedankt
trouwens niet met GMAIL, maar wel met ziggo mail. GMAIL heeft geen SSL maar een andere authenticatie (auth 2.0 token)