Objecten in navigator

Na lange tijd weer eens geprobeerd een technische tekening te maken met Draw.
Ik gebruikte vroeger altijd de Navigator om te kunnen navigeren tussen de (vele) objecten in de tekening. Maar nu merkte ik dat er geen objecten werden weergegeven in de Navigator. Alleen de pagina’s.
Als ik ‘show shapes’ doe, dan krijg ik een waslijst aan (naamloze) shapes te zien waar ik verder niets mee kan (klikken heeft geen effect).
Is dit veranderd in recente versies van LibreOffice?

Ik heb het idee dat Draw niet echt geschikt is voor technisch tekenen. Ik heb vroeger wel eens gewerkt met QCAD. Het was wel een proef versie die stopt na 10 minuten maar het resultaat laat zich opslaan en er kan verder mee gewerkt worden. De laatste jaren heb ik het niet meer gebruikt.

Opnieuw getagd omdat dit over Draw gaat en niet over Impress.

Ik kan alleen maar bevestigen dat je hier weinig of niets aan de Navigator hebt. Verder heb ik met Draw geen ervaring, weet ook niet of het vroeger beter was.
Na nog eens kijken zie ik dat je bij rechthoeken, ellipsen en nog wat figuren een naam en beschrijving kunt invullen (onderaan het popup-menu) en dat vanaf het moment dat ik dat deed diverse figuren opeens selecteerbaar zijn vanuit de Navigator, maar ik ben niet erg onder de indruk van de betrouwbaarheid ervan.