Opslaan in docx en xlsx

Ik heb de nieuwste versie van Libreoffice op mijn nieuwe laptop geinstalleerd, maar kan helaas nu niet in docx of xlsx opslaan. Wie kan mij helpen ?

Dat hoort wel gewoon te kunnen (we raden overigens aan om altijd in de indeling van LibreOffice op te slaan en alleen in de MS Office-indeling op te slaan als u bestanden moet uitwisselen met gebruikers van MS Office). ALs u geavanceerde features van LibreOffice gebruikt, zoals paginastijlen, gaat er bij de conversie naar Word van alles mis (omdat Word die niet heeft en er dus bij de conversie een “benadering” moet worden gemaakt, met de kwaliteit van LibreOffice heeft dat niets te maken).
Waarom kan het niet? Gewoon Bestand - Opslaan als... kiezen, en dan in de keuzelijst rechts onderaan in het dialoogvenster (waar standaard de indeling van LibreOffice staat) docx of xlsx kiezen.

Zoals Floris al aangeeft kan dit gewoon. Ik weet niet wat je onder de nieuwste versie verstaat, maar ik heb het in 7.2 en 7.3 geprobeerd en bij mij kan dit inderdaad gewoon. Als het bij jou niet gaat kun je je gebruikersprofiel proberen te resetten.

Inmiddels opgelost. Dank je voor het meedenken.