Pagina opmaakproefiel maken

Hoe maak ik een nieuw Pagina-Opmaakprofiel? Als ik kies voor Opmaak en dan Opmaakprofiel dan komt ie automatisch met Standaard en dat profiel is niet te wijzigen. Ik wil dus een heel ander Opmaakprofiel aanmaken. Er staat op help.libreoffice.org/3.3/Writer/Creating_and_Applying_Page_Styles/nl: ‘in de lijst met Pagina-opmaakprofielen klikt u met de rechtermuistoets op een item en kiest u Nieuw.
Maar dat kom ik nergens tegen.

Alle info op internet is volgens mij verouderd, dus als iemand mij wegwijs kan maken via dit forum, dan graag. Ik zoek al een tijdje naar een oplossing.

Het is heel eenvoudig. Druk op F11, daarmee open (en sluit) je het overzicht van opmaakprofielen (rechts in het venster). Kies de vierde tab van links, dat zijn de paginaopmaakprofielen. Rechtsklik op een van die profielen, het maakt niet uit welk omdat de eigenschappen van deze profielen (helaas) niet “erfelijk” zijn, en kies Nieuw. Dat is alles.

Bedankt floris_v voor het aandragen van de oplossing.

Je kunt uitgebreide informatie vinden over opmaakprofielen in het hoofdstuk Opmaakprofielen en sjablonen - The Document Foundation Nextcloud - van de Basishandleiding voor LibreOffice en ook de hoofdstukken over sjablonen van de handleiding voor Writer. Deze hoofdstukken zijn te vinden op de documentenpagina van de LibreOffcice website; Documentatie | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project