Paginanummers later laten beginnen

Ondanks tips op diverse webpagina’s is het mij niet duidelijk hoe ik de paginanummering kan laten beginnen op pagina 7: 7 moet dus 1 worden, 8 moet 2 worden (etc), en op de eerste 6 pagina’s moet geen nummer staan. In Word lukt me dat wel, in LibreOffice niet. Ik heb nog een extensie geïnstalleerd (en weer verwijderd) maar die loste het ook niet op.

Kan iemand dat stap voor stap aangeven? Dan zal ik zeggen waar het fout gaat. Zo zie ik tips over ‘invoegen’ bij ‘regeleinde’ in ‘tekstverloop’ maar die kan helemaal niet aangezet worden.

Kun je beginnen bij de tips op een van die webpagina’s (en ons de link doorgeven)? Dat scheelt tijd. Anders wordt dit de zoveelste webpagina met tips. Kijk bijvoorbeeld eens http://forum.openoffice.org/nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=39 naar deze tutorial. Kijk onder het kopje “Nummering opnieuw beginnen.”

Als je het probleem niet snapt hoef je er niet op te reageren. Ik vraag om een reactie van iemand die de juiste handelingen weet. Jouw bijdragen op andere webpagina’s waren niet informatief.

Duidelijk.

Je moet hiervoor twee aparte pagina-opmaakprofielen maken. Op de eerste stel je geen paginanummer in. Op pagina 7(in jouw voorbeeld) begin je een nieuw pagina-opmaakprofiel. Hier stel je een paginanummer in en zet je het nummer op 1.
Dit doe je als volgt:
Maak een pagina-opmaakprofiel die je bijvoorbeeld ‘zonder nummer’ noemt (of gebruik het pagina-opmaakprofiel ‘Standaard’)
Maak een pagina-opmaakprofiel die je bijvoorbeeld ‘met nummer’ noemt. Vink daar in het tabblad voettekst ‘Voettekst activeren’ aan.
Begin een document met het eerstgenoemde pagina-opmaakprofiel.
Op de laatste pagina die je zonder nummer wilt kies je onderaan voor Invoegen - Meer einden - Handmatig einde.
In het volgend venster kies je voor pagina-opmaakprofiel ‘Met nummer’
Klik in deze nieuwe pagina in de voettekst en typ bijvoorbeeld 'pagina '.
Kies dan Invoegen - paginanummer.
Kies dan Opmaak - Alinea
Klik op het tabblad Tekstverloop
Vink onder Regeleinde de optie Invoegen aan.
Kies dan bij ‘Met pagina-opmaakprofiel’ voor ‘met nummer’.
Vink ook ‘Paginanummer’ aan en laat het nummer op 1 staan

Als het goed is heb je dan je gewenste resultaat.