Probleem in formule-editor v_{in}

In de formule-editor wil ik een input-voltage in een breuk weergeven. Wanneer ik v_{in} ingeef toont de formule-editor een v met een vraagtekentje. Wanneer ik v_{input} ingeef, dan werkt het wel correct.
Niet werkende formule:
A_v = frac {v_{output}} { v_{in} }=frac {98 mV}{66 mV}=1,48
Wel werkende formule:
A_v = frac {v_{output}} { v_{input} }=frac {98 mV}{66 mV}=1,48

Het lijkt alsof de “in” in v_{in} een soort gereserveerd keyword is, aangezien het wel correct wordt weergegeven van het moment dat ik de “p” begin te typen om er v_{input} van te maken.

“in” is inderdaad een gereserveerd woord: je gebruikt het voor “is element van”.

Probeer het eens door dubbele aanhalingtekens te plaatsen om het gewenste.

A_v = frac {v_{output}} { v_{“in”}}=frac {98 mV}{66 mV}=1,48

Eerst en vooral bedankt voor uw antwoord. Ik heb dit zonet geprobeerd en het lijkt op het eerste zicht te werken. De “in” staat echter niet cursief afgebeeld zoals “output” of “v”.

Uw antwoord heeft mij tot de oplossing geleid:
A_v = frac {v_{out}} { v_italic{“in”} }=frac {98 mV}{66 mV}=1,48

Iets omslachtiger dan in Latex maar eens je het weet…

Nogmaals bedankt:-)

Het lijkt er op dat het bij mij wel in italic verschijnt. Waarschijnlijk komt dat doordat ik het vanuit een kladblok naar formule-editor kopieer. Ik maak overigens nooit gebruik van de formule-editor. Je moet waarschijnlijk ook goed letten op de dubbele aanhalingsteken dat ze niet veranderd worden. In de formule begint het met een verkeerd teken naar mijn idee.

"input"
Ik heb nu geoefend hoe ik het goed moet krijgen: het zesde symbool  </> van dit forum