spellingcontrole

Overal staat de taalinstelling op Nederlands. Maar als ik de spelling wil controleren staat er bovenin Engels. Hoe kan ik dit veranderen?
Waar vind ik de Nederlandse woordenlijst?

Ik heb alles opnieuw gedownload, maar er verandert niets aan mijn probleem: de spellingcontrole doet het niet! Wie weet raad? Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Als al je menu’s in het Engels zijn dan is je taal controle waarschijnlijk ook in het Engels. Ik weet niet of je ook een Nederlandse versie geïnstalleerd hebt, maar dat is wel nodig voor de taalcontrole. Het is voldoende om het taalpakket voor het Nederlands te installeren naast het Engelse. Je kunt ook kiezen voor het opnieuw installeren van een compleet Nederlandse versie. Hoe je komt aan de nodige bestanden daar heb ik voorlopig geen idee over.

Je zegt ‘overal staat de taalinstelling in het Nederlands’, maar als de spelling standaard in het Engels is klopt dit niet.
Kijk eens bij Extra > Opties ? Taalinstellingen > Algemeen. En dan bij Standaardtalen voor documenten. Daar moet dan Nederlands staan. En gebruik je de standaardsjabloon?

Het hele programma is in het Nederlands, alleen de spellingcontrole is Engel (USA).
Met hulp van iemand anders (van Seniorweb) ben ik tot de conclusie gekomen dat Libre Office wel goed is geïnstalleerd, maar dat er in mijn (belangrijke) document een fout zit. Die fout krijg ik er nog niet uit. Maar er wordt aan gewerkt.
Bedankt voor het meedenken!

Je moet voor dat document maar eens kijken bij Extra > Opties > Taalinstellingen > Algemeen. En dan bij Standaardtalen voor documenten. Daar moet dan Nederlands staan. Dat kan voor dat document afwijken van de standaard.