spellingscontrole werkt niet

spellingscontrole voor nederlands werkt niet, hoe krijg ik dit werkend?
Wie kan mij helpen? Ik werk met Windows 10

Heb je de tekst als Nederlands gemarkeerd? Opmaak → Teken. Als de taal selecteert, staat er dan een icoontje abc bij die taal?

Hallo
Ik heb momenteel hetzelfde probleem.
Ik kan onderin de taal Nederlands aanvinken maar wanneer dit is gebeurd, gebeurd erna vrij weinig.
De spellingsfouten worden niet met rood onderstreept.
Dus wat er nu precies mis gaat is mij een raadsel.

Ik heb overigens een Engelse versie van libre office. (geen idee waarom)

De Engelse versie kun je naar Nederlands zetten door te gaan aar Extra - Opties - Taalinstellingen - Talen. Dan de Gebruikersinterface op Nederlands te zetten. Ga daarna naar Extra - Taal - Voor de gehele tekst en kies Nederlands. Daarna zou de spellingscontrole het moeten doen.

zoals ik al zei heb ik de engelse versie. Dus “Extra - Opties - Taalinstellingen - Talen” heb ik dus niet staan. Anyways bij “options-language settings options” kan ik wel 1 en ander veranderen.
Ik gok dat ik “language userface” moet hebben maar daar is geen Nederlands/dutch optie die ik kan selecteren. Alleen English.

En nogmaals:
Als ik nederlands aanvink (Ik heb het nu over spellingscontrole en niet interface) dus: Tools → language → for all text → dutch, dan gebeurd er niks en vind er geen spellingscontrole plaats.

Probeer het volgende: Installeer LibreOffice opnieuw en kies voor Wijzigen. Klik in het volgende scherm op het plusteken voor ‘Talen voor gebruiksinterface’. Zoek Nederlands op. Daar zal dan een kruis voor staan, als je deze niet kan kiezen voor de gebruiksinterface. Klik er op en kies ‘Dit onderdeel wordt geïnstalleerd enz.’. Kijk dan of Nederlands er wel bij staat.

Vermoedelijk heb je een standaardinstallatie doorgevoerd, d.w.z. een installatie zonder optionele componenten en extra talen voor de gebruikersinterface. Dat zal wel de reden zijn waarom alleen de Engelse taal tot je beschikking staat. Neem daarom het bovengenoemde advies van Kees ter harte en kies voor een gewijzigde herinstallatie. Kijk ook eens naar de installatie-instructies. Daarin wordt alles duidelijk en met plaatjes erbij uitgelegd.