Toevoegen van muziek in een impress presentatie

ik heb zonet mijn eerste presentatie opgemaakt in impress en zou daar graag muziek aan toevoegen. Dat is gelukt, maar helaas stopt de muziek steeds bij de eerste diawissel. Wat doe ik verkeerd?

Je moet bij het toevoegen van het geluid kiezen voor “Herhalen tot volgend geluid”. Dan loopt het geluid door bij de volgende dia’s.

Goede morgen beste

Alvast bedankt voor uw reactie. Ik vind bij het toevoegen echter nergens de mogelijkheid om dit te selecteren. Misschien doe ik iets verkeerd bij het invoegen? Ik haal het muziekfragmentgewoon uit mijn i-tunes of mijn bibliotheek met muziek. Ofwel door het te slepen, ofwel door het te selecteren en te openen.

mvg

Het invoegen van het geluid moet dan op een iets andere manier dan met Invoegen > Audio of Video. Je gaat dan naar de Zijbalk. Klik op het pictogram Diawissel. Kies onder Diawissel wijzigen, bij Geluid, voor Ander geluid. Kies in het dialoogvenster Openen het gewenste geluid. Daaronder kun je kiezen voor Herhalen tot volgend geluid. Als je op een gegeven moment het geluid wilt stoppen en geen ander geluid wilt, kun je bij de dia waar je dit wilt hier kiezen voor Stop vorige geluid.

Goede morgen beste

Het is inderdaad op deze manier wel gelukt. Zelf zou ik dit nooit gevonden hebben.

Heel erg bedankt en met vriendelijke groeten

Hallo Kees538,

Heb je een voorbeeld Impress file.
Snap wel wat je bedoelt, maar ik zie niets verschijnen in de dia.

WTH48

Goede middag beste,

Ik veronderstel dat dit niet voor ons bestemd is? Ik heb vele maanden geleden eens een vraag in die zin gesteld, maar ben daar ondertussen al ruime tijd van af gestapt.

mvg

Nee ik heb er helaas geen voorbeeld van. Als je de stappen juist volgt zou het goed moeten gaan. Zie ook de handleiding voor Impress op Documentatie | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project