TTF werkt niet na downloaden

Na downloaden van TTF krijg ik geen nieuwe lettertypen in Writer. Iemand een idee?

Ik zal mijn vraag toelichten. Ik heb Linux Mint Cinnamon 22.1 geinstalleerd. Via programmabeheer wilde ik TTF mscorefonts binnenhalen. Tijdens dat proces moest ik ergens goedkeuring voor geven en dat heb ik niet gedaan. Daar kreeg ik een melding over. Daarna leek het alsof de installatie verderging. Na opnieuw opstarten toonde Writer geen nieuwe letters. Ook niet na verwijderen van het TTF-bestand en opnieuw installeren. Iedere keer komt de melding over het niet-goedkeuren.

Waar moest je toestemming voor geven?
Ik denk dat er niets geïnstalleerd is.

Lijkt mij eerder een Linux probleem en misschien weten ze het op een Linux Mint forum

Dank voor de tip. Ik heb nog niet gewerkt met de terminal, dus ik ben er wat huiverig voor. Kan ik onderstaande kopieeren en in de terminal zetten? Dan enter indrukken? Kan ik dan nieuwe vragen verwachten op de terminal? Stel dat dat zo is, dan weet ik niet hoe te reageren. Kan ik door verkeerde instructies in de terminal schade aanrichten? Groet, Jan

De eenvoudigste manier om Microsoft Fonts op Linux Mint te installeren, is door een pakket te downloaden van de officiële repositories of van een externe repository die door de community wordt beheerd.

Veel Linux-distributies gebruiken een pakket genaamd TTF-MSCOREFONTS-Installer, dat Microsoft-kernlettertypen zoals Arial, Times New Roman en Verdana installeert.

Hieronder vindt u een stapsgewijze handleiding:

Open een terminal: druk op Ctrl + Alt + T om een ​​nieuwe terminal te openen.

Werk uw systeem bij: typ:

sudo apt update
sudo apt-upgrade

Hiermee wordt de pakketlijst bijgewerkt en worden bestaande pakketten bijgewerkt.

Installeer het Microsoft Fonts-pakket: Typ:

sudo apt install ttf-mscorefonts-installer

Hiermee start u de installatie van de Microsoft Core-lettertypen.

Tijdens de installatie wordt u mogelijk gevraagd de End User License Agreement (EULA) te accepteren.

Lees het aandachtig door en druk op Tab om “OK” te selecteren. Druk vervolgens op Enter.

Wacht tot het bestand is gedownload en geïnstalleerd: het script downloadt en installeert de gevraagde lettertypen en plaatst ze in de juiste mappen.

Controleer de installatie: Nadat het proces is voltooid, opent u een teksteditor of kantoorpakket zoals LibreOffice.

Controleer de lijst met lettertypen om te zien of Arial, Times New Roman en andere Microsoft-lettertypen worden weergegeven.

Voor beginnende gebruikers wordt het gebruik van de Pakketbeheerder sterk aanbevolen.

Voert afhankelijkheidscontroles, licentiecontroles en bestandsplaatsing uit, waardoor handmatige stappen en fouten tot een minimum worden beperkt.

Zodra de installatie is voltooid, zijn de nieuw geïnstalleerde lettertypen direct beschikbaar in de systeemtoepassingen.

Met sudo kunt u optreden als een gebruiker met tijdelijke beheerdersrechten.

apt is het pakketinstallatiescript

Als Linux Mint Synaptic als pakketinstallatieprogramma heeft (ik gebruik MX Linux), kun je Synaptic starten en daarin naar het pakket zoeken.

Geweldig. Zeer dank. Laat weten of het gelukt is. Groet, Jan