Ik heb hier een probleem op verschillende computers met LibreOffice Writer. Als iets typt dan gaat het ontzettend traag. Het is zo dat de tekst gewoon 3 tot 4 woorden na het typen er pas op komt. In Calc gaat wel alles goed, alleen in writer zo’n problemen.
Ik heb dit op verschillende computers, eigenlijk op alle computers met een mix van Windows 10 en Windows 11. Op Linux is er geen enkel probleem met LibreOffice Writer.
Ik werk met versie 7.2.1.2 hier op die pc, maar de 7.2.2.2 op een andere pc, maar telkens hetzelfde probleem, op m’n Linux is het 7.1.
Ik heb op diezelfde computers enkele andere tekstverwerkingsprogramma’s getest en daar werkt het perfect mee (alleen zijn die programma’s niet zo uitgebreid):
- OnlyOffice: werkt perfect, je kan perfect typen zonder vertraging
- FreeOffice: werkt perfect, je kan perfect typen zonder vertraging
- Wordpad: werkt perfect, je kan perfect typen zonder vertraging
Ik zal nu nog eens testen met oudere versies van LibreOffice en met OpenOffice, want vroeger had ik toch zeker met OpenOffice geen problemen van snelheid.
Eventueel kan ik een filmpje maken over hoe het werkt, of toch hoe traag of hoeveel Writer achterkomt bij het typen.
Standaardinstellingen al geladen, java al eens uitgeschakeld, LibreOffice volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Voorlopig geen enkele vorm van verbetering ondervonden.
Hopelijk vinden jullie een oplossing, want anders zullen we echt moeten uit kijken naar een alternatief. LibreOffice heb ik ondertussen op honderden computers geïnstalleerd.
.