Waiting for printer connection

Bij het openen van een eerste document na opstarten, volgt de melding “Waiting for printer connection”. Logisch: die zet ik pas aan als ik die nodig heb. Pas na wegklikken van die melding wordt het document geopend.
Een vergelijkbare melding (in het Engels) suggereerde dat in ‘Extra’ - ‘Opties’ - ‘LibreOffcie Writer’ - ‘Afdrukken’, het vinkje uit moet staan bij “Overige: Papierlade uit printerinstellingen”. Dit stond al uit.
Ook werd gesuggereerd dat de printer niet gevonden wordt en door hier bij de instellingen een andere printer te kiezen de melding verdwijnt en bij afdrukken de juiste printer kan worden gekozen. Ik probeerde echter als default printer “Afdrukken naar bestand” in te stellen, maar dat bleek niet te kunnen (waarom niet?).
Kortom, de vraag blijft: hoe kan ik deze melding bij openen van een document voorkomen?

Gebruik de tag common in plaats van base. De tag base staat voor het onderdeel database.

in LibreOffice Calc - Stops working - #21 by EarnestAl wordt aangegeven hoe het mogelijk is op te lossen.

Ik krijg een idee dat het op twee manieren is op te lossen
a) Installeer een PDF printer. Dan wordt alles naar een bestand geprint.
b) laat de printer instelling niet laden bij elk geopend bestand.
You could untick Tools > Options > Load/Save > General > Load printer settings with the document.

Dank. Ik dacht dat ‘base’ basis betekende. Globale zaken dus. Weer wat geleerd.
Het instellen van een PDF bestand als printer lukt niet: de instelling springt steeds terug naar de printer.
Het uitvinken van de printer instelling laden bij elk geopend bestand werkt wel.
Opgelost dus.

Dank.