Ik heb in Google Gemini een chat sessie lopen die in LO Writer inmiddels ongeveer 100 pagina’s lang is. Tijdens die sessie wordt doorlopend van het ene naar het andere onderwerp gesprongen. Dit maakt het moeilijk om de lijn vast te houden bij de antwoorden die bij een bepaald onderwerp horen. Je kunt het ook vergeijken met een roman waarin verschillende verhaallijnen door elkaar heen lopen.
Mijn eerste vraag is of het een goed idee is om in LO Writer de mogelijkheid in te bouwen om tekstfragmenten te markeren als behorend bij een bepaald spoor of een bepaalde verhaallijn. Ik kan me daarbij voorstellen dat je afwisselend in het hoofddocument of in het spoor wijzigingen aanbrengt in de tekst.
Ik zou best zelf willen experimenteren met de broncode van LO Writer maar voordat ik daar aan begin heb ik een aantal vragen:
- Op de een of andere manier wil je de informatie over een spoor op willen slaan. Biedt het LO odt bestandsformaat mogelijkheden om nieuwe informatie toe te voegen?
- Ik heb in het verleden wel eens geprobeerd om de broncode van LO Office te downloaden maar destijds was mijn hardes schijf niet groot genoeg. Is het mogelijk om de broncode van alleen LO Writer te downloaden?
- Wat is tegenwoordig de meest gebruikte taal voor het werken aan LO Writer? Is dat nog steeds Java of is het C++?
Hoe start je een discussie over zo´n nieuwe verzoek?
Ben