Writer hangs when inserting image after about 25 pages

My document has about 75 pages. I can insert images in the first third of the document without any problem. But Writer hangs when I try to insert an image further in the document. I can however insert an image at the beginning of the document and then move it with cut/paste further in the document.
All images are inserted as a link, so the document is not that big.

Version: 7.5.3.2 (AARCH64) / LibreOffice Community
Build ID: 9f56dff12ba03b9acd7730a5a481eea045e468f3
CPU threads: 8; OS: Mac OS X 14.0; UI render: default; VCL: osx
Locale: nl-BE (nl_BE.UTF-8); UI: nl-NL
Calc: threaded

De beantwoording is in het Nederlands aangezien dit een Nederlands forum is.
Wij kunnen het document niet zien maar ik heb gezocht op Apache OpenOffice Community Forum - Apache OpenOffice Community Forum naar: writer hangs page.
Heel vaak wordt aangegeven dat de opmaak van het document verbeterd moet worden. In het kort komt dat er op neer dat er voornamelijk met stijlen gewerkt moet worden. Vaak beteken dit dat direct opmaak verwijderd moet worden en vervangen door stijlen.

Ik gebruik stijlen; heb nu ook directe opmaak verwijderd (zonder impact op de lay-out, omdat alle tekst onder een bepaalde stijl valt). Het probleem blijft bestaan: Writer hangt -soms komt hij terug na een minutenlange pauze, maar bij de volgende bewerking loopt hij weer vast-. Het probleem doet zich niet voor bij documenten van een beperkte lengte (minder dan ongeveer 25 bladzijden).

PS: dit is mijn eerste vraag op dit forum. Ik heb vermoedelijk de zichtbaarheid van mijn vraag beperkt door voor Nederlands te kiezen? Beter instellen op Engels?

Hoe het met de talen precies zit weet ik niet maar waarschijnlijk kan de keuze gemaakt worden door op het vakje van de taal te klikken en daar een keuze voor een andere taal te maken. Ik heb twee links voor die de taalkeuze regelen.

Het is mogelijk niet alleen de directe opmaak die problemen kan veroorzaken maar de stijlen moeten ook nog goed toegepast worden. Zonder dat wij het document zien kunnen wij er alleen iets algemeens over zeggen.

Je zou kunnen zoeken op langzaam en foto’s kijken wat daar over geschreven wordt. Het lijkt mij al goed dat de foto’s als een link ingevoegd zijn. Misschien helpt het als de foto’s alleen maar getoond worden wanneer dat nodig is en niet tijdens het bewerken. Op de werkbalk Tools = Werktuigen is een knop voor het al of niet tonen van afbeeldingen.
RoryOF van een Engels forums geeft aan gemakkelijk 1000 bladzijden te kunnen bewerken.

Een voorbeeld van de documenten die ik aanmaak, kan je hier vinden (wel te verstaan de PDF export). Het gaat om een 100-tal documenten, waarvan er slechts 2 een probleem geven, allebei met een vrij groot aantal pagina’s. Eentje is nog in bewerking en het tweede is “Gemeenteraadsleden”.
En eigenlijk wil ik geen vraag stellen, maar een bugrapport openen. Ik vrees dat dit hiervoor niet de juiste plaats is?

Als het maar in 2 van de 100 documenten fout gaat denk ik eerder aan een fout van de gebruiker dan een fout in de software.

Op het Engelse forum vond ik een tutorial voor foto’s in writer.
Some useful hints on using images . Het is niet een oplossing voor het aangegeven probleem.