Zichtbaarheid menu iconen in Dark mode

Hallo
Ik gebruik de geintegreerde Libre Offcer versie in Linux mInt Cinnamon 20.1 en dat in de dark mode. Ik heb een oogziekte en de donkere achtergrond is rustiger voor mijn ogen.
Nadeel van deze dark mode is echter de slechte zichtbaarheid van de menu iconen.
Is er een manier om de zichtbaarheid te verbeteren ?
Heb al de nodige tijd naar een aanpassing in de instellingen gezocht, maar tot op heden niets gevonden.
Weet iemand een oplossing ?
Voor alle duidelijkheid, aan het advies om terug te gaan naar de normale mode, heb ik helaas niets.
Al vast bedankt.

Heb je een van de Dark icon styles geprobeerd? Bij mij (LibreOffice 7.2, Ubuntu) zijn de dark icon styles Sifr en Breeze beschikbaar.

Hallo
Hartstikke bedankt voor de info.
In de libre office versie die in mijn Linux mInt versie is inbegrepen, zit enkel de keuze Collbre en Tango. Maar ik heb voor proef de icoon afmeting maar eens op heel groot gezet en dan kun je in ieder geval beter zien wat een bepaalde knop doet.
Voorheen draaide ik Libre Office 7.1 op mijn oude Windows Laptop, maar op mijn nieuwe laptop draait Linux MInt Cinnamon en daar zit versie 6.4.7.2 op geinstalleerd. Ooit zal deze waarschijnlijk ook upgraden naar een hogere en stabiele Libre Office versie, maar voorlopig zal ik hierop dus nog even moeten wachten.
Een eerdere poging om Libre Office 7.2 te installeren, draaide helaas uit op veel problemen met de Office software en met heel veel moeite heb ik dit weer kunnen herstellen. Moet er wel bij zeggen dat ik nieuw ben in de Linux wereld, maar ik leer wel snel bij.
Nogmaals bedankt voor de tip en zodra ik zie dat er een update gedownload wordt, ga ik meteen kijken of er andere vieuws in te stellen zijn.

In versie 6,4 zit ook Breeze (SVG + dark)

Hallo,

Ik draai niet op Mint, maar heb wel een op ubuntu gebaseer linux besturingssysteem gehad, daar was een appmanager op, soortgelijk aan windows store bedoel ik. In mijn geval wasde versie van LibreOffice die daarop beschikbaar was veel completer dan de bij installatie geintegreerde versie.

Dus als u LibreOffice niet handmatig (ik bedoel via de appmanager) heeft geinstalleerd, mmar de op installatie geintegreerde versie, en op voorwaarde dat er een appmanager is, zou ik u voorsteollen om eens te checken of u Libre Office daarvan kunt installeren. Misschien heeft u dan toegang tot meer funcrties wat views betreft ???

Hopende dat dit kan helpen…

PS, ik gebruik nu Linux Manjaro, werkt prima, ondersteund een prima versie van LibreOffice met darkmode met verschillende darkmode thema’s, en heeft een mooie layout vind ik.

Dus als u geinteresseerd bent zou u eens een kijkje gaan neemn op het net.

Hallo
Hartstikke bedankt voor uw reactie.
Ik heb een tijdje terug een nieuwe laptop gekocht waarop linux mint 20.2 was voor geinstalleerd. Hier zat ook een Libre Office pakket bij, maar dat is nog versie 6.X en kijkend op internet zijn ze daar al dik over versie 7.
Heb handmatig een keer de nieuwste libre office versie geinstaleerd, maar dat gaf behoorlijk wat problemen en uiteindelijk moest ik een systeemherstelpunt uit het verleden kiezen om alles weer normaal werkend te krijgen.
Dit soort dingen doe ik dan ook maar niet meer.

We wachten maar rustig af. Wellicht komt er vroeg of laat een keer een mooie update.

Ik heb bij de overstap naar Linux overigens bewust voor LM gekozen, omdat dit visueel toch erg op Windows lijkt, dus ik dacht dat wend dan sneller en dat is eigenlijk in de praktijk ook gebleken.