hallo, ik ben nieuw hier. In word en pages (van mac) kun je met een aantal symbolen en tekens automatisch zoeken naar spaties aan het einde van een regel of aan het begin van een nieuwe regel. Ik schrijf heel veel (genummerde) dialogen en die zoektocht is voor mij belangrijk voor ik een document inlever. In pages vind je een regeleinde met de formule \n. Hoe moet dat in LibreOffice? Iemand die kan en wil helpen?
Thanks
hoe ik woorden en uitdrukkingen moet zoeken weet ik. Dank daarvoor. Ik ben echt alleen op zoek naar het regeleinde (hard return)
Uit het antwoord van PKG:
\n
Wanneer ingevoerd in het tekstvak Zoeken, wordt een regeleinde gevonden dat is ingevoegd met de toetscombinatie Shift+Enter in Writer, of de toetscombinatie Ctrl+Enter in een Calc-cel.
Wanneer ingevoerd in het tekstvak Vervangen in Writer, wordt een alinea-einde ingevoegd dat kan worden ingevoegd met de toets Enter of Return. Het heeft geen speciale betekenis in Calc en wordt daar letterlijk behandeld.
Om regeleinden te veranderen in alinea-einden in Writer, typt u \n in zowel de vakken Zoeken als Vervangen en voert u vervolgens een zoekopdracht uit en vervangt u deze.