Af en toe nog een vastloper in LibreOffice Writer

Dag,

Zo af en toe heb ik nog een vastloper in LibreOffice Writer. 'k Werk nu op een desktopcomputer met meer RAM-geheugen. Van 4 GB naar 8 GB.

Ik heb alle foto’s in het document met 72 pagina’s ‘gekoppeld’, waar ik eerder een reactie/oplossing op heb ontvangen. Het gaat zo nu en dan fout als ik het odt.-bestand omzet naar een PDF-bestand. Dan loopt LibreOffice Writer vast. Ik moet LO-Writer dan afsluiten en opnieuw opstarten. Daarna kan ik wel weer een PDF-bestand maken van mijn odt.-bestand.

Misschien komt het omdat ik tekst en foto’s op de andere computer heb gezet waarop Adobe Acrobat Pro 2022 draait, terwijl op mijn laptop Adobe Acrobat Reader geïnstalleerd was. Van de laptop komen de oorspronkelijke bestand.

Wat kan ik nu nog doen om geen ‘vastlopers’ meer te krijgen?
Dank voor u tijd en aandacht!

In de link beschrijf ik zelf een oefening met veel foto’s .
is er een max aantal pagina’s die je kan opslaan in Draw? Het bestand was op het laatst ook een groot bestand ongeveer 500MB. De computer die ik gebruikte was vergelijkbaar met je nieuwe computer misschien iets minder geheugen en snelheid. Zoals ik het in de betreffende post ook beschrijf kan ApacheOffice en ook LibreOffice zoiets wel aan zonder vast te lopen. Ik beschrijf wel dat ik de computer een nacht moest laten werken.

Waar OpenOffice , dus ApacheOffice en libreOffice vaker op vast lopen is slecht georganiseerde bestanden. Onder een slecht georganiseerd bestand versta ik als er veel directe opmaak gebruikt wordt. Wanneer je computer lang tijd nodig heeft om er een PDF van te maken dan is het naar mijn idee ook verstandig om het ook meer tijd te geven voor het steeds opnieuw opslaan. Wanneer het opgeslagen moet worden en ook een PDF gemaakt moet wordt op het zelfde moment dan kan dat misschien een probleem geven.
De twee Adobe programma’s dienen toch alleen maar voor het tonen van een gemaakt PDF?