Afbeeldingen inbedden in het document

Ik heb een document aangemaakt in writer. Lokaal werkt dit prima. Als ik dit document open op een andere PC worden de afbeeldingen niet zichtbaar. ik zie dan alleen een rechthoek met bijvoorbeeld image1
Hoe kan ik er voor zorgen dat de afbeelding wordt opgeslagen IN het writer document?

Is het weergeven van afbeeldingen toegestaan ​​op de andere pc?

PKG_2024-56


Oei, dat weet ik zo niet.

Als ik weer thuis ben ga ik kijken. Bedankt voor de tip! :pray:

Groeten,

Rob Zeijen

Als een afbeelding wordt ingevoegd wordt het standaard ingesloten, tenzij Koppelen wordt aangevinkt in het dialoogvenster Afbeelding invoegen.
Als een afbeelding is gekoppeld kan het op onderstaande manier ingesloten worden. Dit staat in de Handleiding voor Writer. Deze is te vinden op Documentatie | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project.

Ingesloten afbeelding koppelen
Volg deze procedure om een afbeelding te wijzigen van ingesloten naar gekoppeld:

  1. Selecteer de afbeelding in het Writer-document. Klik met rechts op de afbeelding en kies
    Eigenschappen in het contextmenu.
  2. Ga in het dialoogvenster Afbeelding naar het tabblad Draaiing. Dit veld
    Bestandsnaam in het gedeelte Koppeling is leeg bij een ingesloten afbeelding.
  3. Klik op de knop Bladeren rechts van het veld Bestandsnaam in het gedeelte Koppeling. Er
    wordt een bestandsverkenner geopend. Zoek en selecteer het te koppelen bestand en klik
    vervolgens op Openen. Het pad naar het geselecteerde bestand verschijnt nu in het veld
    Bestandsnaam.
  4. Klik op OK in het dialoogvenster Afbeelding. Het ingesloten bestand is nu gekoppeld.

Kees
Bedankt voor je antwoord

Ik heb alle afbeeldingen met ctrl + v er in geplakt.
Dat maakt deze routine lastiger

Groeten,

Rob Zeijen

Uit de Help:

Gekoppelde afbeeldingen insluiten
Als u de afbeeldingen oorspronkelijk heeft gekoppeld, kunt u gemakkelijk één of meerdere
afbeeldingen later insluiten als u dat wenst. Om dit te doen:

  1. Open het document in LibreOffice en kies Bewerken > Externe koppelingen op de
    Menubalk.
    Afbeeldingen aan een document toevoegen | 9
  2. Het dialoogvenster Koppelingen bewerken (Afbeelding 2) toont alle gekoppelde
    bestanden. Selecteer, in de lijst Bronbestand, de bestanden die u wilt wijzigen van
    gekoppeld naar ingesloten.
  3. Klik op de knop Koppeling verbreken en klik op Ja om het insluiten bevestigen.